سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

ادنا زینلیان:

تلاش گروه‌های استانی در این دوره از «جشنواره تئاتر فجر» قابل تقدیر است

ادنا زینلیان

سینماپرس: داور بخش مسابقه بزرگ تئاتر صحنه‌ای چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه‌های تئاتر در کشور گفت: قرار نیست تئاتری برای خود تئاتری‌ها مشکل بسازد.

به گزارش سینماپرس، ادنا زینلیان در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: جشنواره تحت هر عنوان و شرایطی باید باشد و به گفته شکسپیر که To be or not to be، هستیم، کار می‌کنیم، پس زنده‌ایم و کار خوب و بازیگر خوب و جوانان را حمایت و از سرمایه‌های کشور محافظت کنیم.

وی اظهار داشت: اتفاق خیلی خوبی که در این دوره از جشنواره تئاتر فجر افتاد این بود که کارهای استانی توانستند کارهایشان را نشان دهند و در تهران با بازیگران، کارگردان‌ها و طراحان خوبی از استانها آشنا شویم.

آنهایی که در تهران هستند اطلاعات زیادی از استعدادهای تئاتری کشور در شهرستان‌ها ندارند

زینلیان گفت: آنهایی که در تهران هستند اطلاعات زیادی از استعدادهای تئاتری کشور در شهرستان‌ها ندارند و حضور گروه‌های شهرستانی و استانی باعث این آگاهی می‌شود.

رقابت به شرط بهینه بودن ثمربخش خواهد بود

وی با بیان این که رقابت به شرط بهینه بودن ثمربخش خواهد بود، افزود: تلاش گروه‌های استانی در این دوره از جشنواره قابل تقدیر است.

داور بخش مسابقه بزرگ تئاتر صحنه‌ای چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: تعدادی از آثار خوب را در این دوره شاهد بودیم که اصلا تصور نمی‌شد از شهرستان‌ها که از امکاناتی چون تهران برخوردار نیستند و اجراهای زیادی ندارند، آمده باشند و این بر خلاف آنچه برخی می‌گویند تئاتری وجود ندارد، جای امیدواری است.

تئاتر با چنگ و دندان رشد کرد و به امروز خود رسید

وی با اشاره به پیشینه فعالیت خود از سال ۵۸ در حوزه تئاتر و طراحی صحنه‌ای گفت: تئاتر از همان سال‌های بعد انقلاب مشکلات بسیاری داشت و با مشکلاتی چون کمبود بودجه دست و پنجه نرم می‌کرد اما با چنگ و دندان رشد کرد و به امروز خود رسید.

زینلیان ادامه داد: در همان روزهای نخست در زمان عبدخدایی با کمترین امکانات خیلی بیشتر از امروز جشنواره‌ها را برگزار کردیم و در زمان مدیریت دکتر منتظری هم کارگاه‌های برای ساخت دکور و لباس شبانه‌روزی فعالیت می‌کرد. در عرصه تئاتر بزرگان زیادی برای ماندن و داشتن حرفی برای گفتن، زحمت کشیده‌اند.

فعالان تئاتر باید کار کنند و پشت هم باشند

وی گفت: جشنواره تئاتر فجر هر چقدر هم مشکل داشته باشد اما مهمترین مساله رقابت و مطرح کردن گروه‌های شهرستانی است که باید مورد حمایت قرار گیرند.

زینلیان تصریح کرد: بازیگران خیلی خوبی در شهرستان‌ها داریم و رقابت درست و بهینه‌ساز است.

وی افزود: در هر شرایطی تئاتر باید باشد، فعالان تئاتر باید کار کنند و پشت هم باشند. تئاتر این همه مساله دارد، قرار نیست تئاتری برای خود تئاتری مشکل بسازد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.