جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳

«سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰» به ایستگاه پایانی رسید؛

صدرعاملی: ما هستیم و می‌مانیم و با هم می‌سازیم!

سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰

سینماپرس: آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ با حضور هنرمندان حاضر در این رویداد در ایوان شمس تهران برگزار شد.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ با برگزاری امشب جمعه ۱۲ اسفندماه با برگزاری آیین اختتامیه در محل ایوان شمس تهران به کار خود پایان داد.

این مراسم رأس ساعت ۱۹:۵۵ با قرائت قرآن و پخش سرود ملی آغاز شد.

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره، محسن یزدی مدیر شبکه مستند، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوان، محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم و محمدجواد موحد مدیر باشگاه فیلم سوره از مدیران حاضر در این مراسم بودند.

حبیب والی‌نژاد، رسول صدرعاملی، علی‌اصغر پورمحمدی، کاظم دانشی، کمال تبریزی، محمدحسین لطیفی، هادی مقدم‌دوست، محمدرضا شهیدی‌فرد، محمد خیراندیش، هادی محمدیان، جواد قارایی و محمدرضا خردمندان هم از سینماگرانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

عبدالله روا اجرای این برنامه را برعهده داشت. روا با حضور بر روی صحنه و خوش‌آمدگویی به حاضران گفت: بنا نیست این مراسم خیلی جدی و خشک برگزار شود. نمی‌خواهیم که یک شب خسته‌کننده داشته باشیم به گونه‌ای که همه به ساعت‌های خود نگاه کنند! پس سعی کنیم بیشتر به ما خوش بگذرد.

در ادامه یوسف منصوری دبیر این رویداد روی صحنه آمد و گفت: هرچه قرار بود گفته شود، پیش از این گفته شده دوستان ما امشب کمی مراسم را جوانانه دیدند و به ما گفتند مراسم با دبیر جشنواره شروع شود. پس دیگر چیزی نمی‌گویم بعداً اگر خواستیم چیزی بگوییم از طریق سایت می‌گوییم.

در ادامه کلیپ طنزی با عنوان «رهایی» پخش شد و پس از آن گروه موسیقی «آکاپلا نیاوران» به اجرای برنامه پرداختند.

برگزیدگان بخش بین‌الملل

اولین بخش از اهدای جوایز به بخش بین‌الملل اختصاص داشت که در ابتدای این بخش کلیپی از آثار راه‌یافته پخش و هیأت داوران معرفی شدند.

سپس نوبت به اهدای جوایز رسید.

در این بخش تندیس بهترین پویانمایی به «پیشنهادهای کاغذی» اهدا شد. سازندگان این اثر که در مراسم حضور داشتند در قالب پیامی ویدئویی گفتند: خیلی مفتخریم که این فیلم برای جشنواره ارسال شده، خیلی هیجان‌زده هستیم و از این رویداد بابت این جایزه تشکر می‌کنیم.

دیپلم افتخار بهترین مستند در این بخش هم به «هیس‌طوری» به کارگردانی اسماعیل عظیمی اهدا شد.

تندیس بهترین مستند به «آخرین شعر یرموک» ساخته کیومرث محمد چناری رسید.

دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی در بخش بین‌الملل به «بارسا» ساخته شیوا پراساد تعلق گرفت.

او در پیامی ویدئویی گفت: خیلی خوشحالم که فیلم من در جشنواره حضور پیدا کرد. از تیم خودم و تیم جشنواره تشکر می‌کنم و برای همه آرزوی موفقیت می‌کنم.

تندیس بهترین فیلم داستانی بخش بین‌الملل هم مشترکاً به «ابر» و «بالای سر» اهدا شد.

برگزیدگان بخش کودک و نوجوان

در ادامه مراسم با پخش کلیپ مربوط به بخش مخاطبان کودک و نوجوان و معرفی هیأت داوران نوبت به اهدای جوایز این بخش رسید.

اولین تندیس به «درخت ترش» ساخته اکبر تراب‌پور اهدا شد.

دومین تندیس به «پدرم» ساخته احسان عابدنیا تعلق گرفت.

عابدنیا گفت: این فیلم حاصل تلاش جمعی از بچه‌های اصفهان در کارگاه استاد خردمندان بود. همه دوستانی که در این کارگاه بودند در ساخت این فیلم سهیم هستند. پیامی که این کارگاه برای ما داشت این بود که با کمترین امکانات می‌شود بهترین فیلم را ساخت.

سومین تندیس مشترکاً به دو فیلم «کیک تولد» ساخته وحید انصاری و «قاب دلتنگی» به کارگردانی محسن عقیلی رسید.

تجلیل از رسول صدرعاملی

در بخشی از این مراسم از رسول صدرعاملی تجلیل شد.

پس از پخش ویدیویی، کمال تبریزی و پوران درخشنده برای تجلیل از رسول صدرعاملی روی صحنه آمدند.

سپس رسول صدرعاملی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: می‌بینید؟ هنوز سینما زنده است. با همه مسایل و مشکلات اینجا سرزمین ماست و بچه‌ها و سینماگرانی که دارند مثل ما می‌شوند، سینما را متعالی نگه خواهند کرد.

وی افزود: آنها هرگز این کشور را ترک نمی‌کنند، می‌مانند، می‌سازند و با سینما و ادبیات حرف خود را به همه جهان می‌گویند. ما هستیم و می‌مانیم و با هم می‌سازیم.

معرفی برگزیدگان از نگاه حامیان جشنواره

در ادامه مراسم اختتامیه حامیان جشنواره جوایز خود را اهدا کردند.

برگزیده فیلم داستانی از نگاه شبکه کودک و نوجوان فیلم «تشک» ساخته آرش حسن‌پور بود.

بهترین فیلم از نگاه شبکه نسیم «تاسمانی» ساخته میثم مهدوی بود.

فیلم «نیرو» ساخته حسین امانی و میلاد ابراهیمی هم عنوان بهترین فیلم پویانمایی از منظر شبکه کودک و نوجوان را دریافت کردند.

بهترین فیلم از دید شبکه مستند هم «قاچ» ساخته فاطمه مرزبان بود.

حمایت انجمن سینمای جوانان هم دو اثر «سینما بی پول» ساخته علی عارف نسب و فیلم «نشانه» به کارگردانی سعید ولیزاده در بخش داستانی را برگزید و اعلام شد حمایت انجمن سینمای جوانان اینگونه است که از اثر بعدی سازندگان این فیلم‌ها حمایت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.