چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

استراتژی «رشد تولید» در سینما/۴

سلیمی: سینما باید مردم را ترغیب کند که به جای خرید دلار و سکه و پنهان کردن آن در خانه های شان به سمت فعالیت های اقتصادی که کمک شایانی به جامعه می کند بروند

سهیل سلیمی در فیلم سینمایی سرگشته

سینماپرس: سهیل سلیمی کارگردان سینما در پی نامگذاری سال ۱۴۰۲ به عنوان «مهار تورم و رشد تولید» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص استراتژی «رشد تولید» در سینما گفت: سینما باید مردم را ترغیب کند که به جای خرید دلار و سکه و پنهان کردن آن در خانه های شان به سمت فعالیت های اقتصادی که کمک شایانی به جامعه می کند بروند تا به این ترتیب اقتصاد کشور شکوفا شود اما متأسفانه ما در کشورمان با سینمایی روبرو هستیم که علاقه عجیبی به دیدن تلخی ها و سیاهی ها دارد و نمی تواند امید را به جامعه تزریق کند.

کارگردان فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در دوران جدید مدیریتی باید مطالبه گر این باشیم که نیروی عظیم سینماگران وارد عرصه شوند کار کنند و محتوای خوب و امیدبخش تولید کنند و دوم اینکه بتوانیم از طریق عرصه سازی با رسانه قدرتمندی مثل سینما به جریان تولید کمک کنیم.

وی ادامه داد: مبحث تولید که در شعار سال عنوان شده در عرصه سینما هم معنا پیدا می کند. سینما از دو وجه می تواند به رشد تولید کمک کند. اول اینکه محصولات سینمایی بیشتری تولید شود و دوم اینکه سینما بتواند کمک کند تا فضای تولید در کشور به صورت پررنگ تر مطرح شود.

سلیمی متذکر شد: متأسفانه سینمای ما در هر دو مقوله فقیر است؛ ما هم در حوزه تولید بضاعت اندکی داریم و ضعیف عمل می کنیم و از نیروهای عظیم انسانی که در سینما وجود دارند درست بهره برداری نمی کنیم و دوم اینکه هرگز دست به فرهنگ سازی در خصوص مقوله های مختلف اجتماعی نمی زنیم.

این سینماگر با انتقاد شدید از تولیدات سینمایی در کشورمان تصریح کرد: سینمای کشورمان علاقمند به سیاه نمایی و خودتحقیری و بدبخت نمایی است و قطعاً این نوع سینما هرگز نمی تواند کمک کننده باشد. ما در کشورمان به سینمایی نیاز داریم که معضلات متعدد را با فرهنگ سازی برطرف کند. مثلاً اگر امروز ترس از بی پولی در جامعه وجود دارد سینما می تواند عنصر بسیار خوب و کمک کننده ای باشد تا این ترس از بین برود اما متأسفانه این نگاه در فیلم های ما وجود ندارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.