دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

استراتژی «رشد تولید» در سینما/۵

فیوضی: تولیدات سینمایی باید تماماً اهداف و استراتژی نظام، آرمان های انقلاب اسلامی و دغدغه های امام (ره) و رهبری را دنبال کنند

مهدی فیوضی

سینماپرس: مهدی فیوضی تهیه کننده و کارگردان سینما در پی نامگذاری سال ۱۴۰۲ به عنوان «مهار تورم و رشد تولید» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص استراتژی «رشد تولید» در سینما گفت: آنچه اهمیت دارد این است که تولیدات سینمایی باید تماماً اهداف و استراتژی نظام، آرمان های انقلاب اسلامی و دغدغه های امام (ره) و رهبری را دنبال کنند؛ قطعاً اگر فیلم های سینمایی با این رویکرد و این نگاه ساخته شوند رشد تولید در سینما نیز می تواند موثر واقع شود و اتفاقات نیکی را در جامعه رقم بزند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «جشن تولد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده هر وقت پیش هر مسئول و مدیری در سینما رفته ام تأکید کرده ام که این سیستم شورایی فیلمنامه های مراکز مختلف نظام از ابتدای انقلاب تا الآن غلط است. اینکه باب شده شورایی می گذارند و عده ای در این شورا نشسته و به صورت تخیلی و سلیقه ای فیلمنامه ها را رد یا تصویب یا مشروط می کنند، کاری کرده که ما از منویات نظام و انقلاب اسلامی به شدت فاصله بگیریم.

وی ادامه داد: این شوراها سینمای ما را به کجراهه برده اند؛ این شوراها باعث شده اند تا ذره ای از دغدغه های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه ای در آثار سینمایی ما وجود نداشته باشد.

فیوضی با بیان اینکه در سینمای جمهوری اسلامی ایران باید اهداف و استراتژی و موضوعات اولویت دار مشخص شود اظهار داشت: مدیران سینمایی باید مراکز تولید فیلمنامه تأسیس کنند تا همه فیلمنامه هایی که قرار است در سینمای جمهوری اسلامی ایران به تولید برسد از این مراکز بیرون بیاید.

کارگردان فیلم های سینمایی «نفوذی» و «محرمانه تهران» تأکید کرد: در این مرکز باید بر اساس اولویت های مهم نظام و انقلاب اسلامی به پیش برویم و آثاری را به سینما هدیه کنیم که اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن ها لحاظ شده باشد.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: بی تردید وقتی تولیدات ما در سینما درست باشد روی جامعه تأثیرگذار خواهد بود. سینما در کشور ما نباید سرشار از آثار مبتذل و سخیف باشد که به گیشه توجه دارند. مسئولان باید این تدبیر را داشته باشند که به سینما به عنوان ابزاری برای تجارت نگاه نکرده و کارکردهای فرهنگی و سیاسی سینما را در نظر بگیرند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.