سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت:

موضوع ادغام «موسسه هنرمندان پیشکسوت» قطعا منتفی است

موسسه هنرمندان پیشکسوت

سینماپرس: مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت تاکید کرد: موضوع ادغام موسسه هنرمندان پیشکسوت قطعا منتفی است.

به گزارش سینماپرس، ماجرای ادغام مؤسسه هنرمندان پیشکسوت موضوعی است که هر از چندگاهی وارد مباحث مختلف محافل هنرمندان می‌شود، موضوعی که از ادغام این مؤسسه با بنیاد رودکی شروع شد و همچنان ناظر به ادغام آن با مؤسسات دیگر ادامه دارد.

*از نظر مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، ادغام منتفی است

در هیمن رابطه سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد اردیبهشت ماه صبح امروز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت در باغ زیبا برگزار شد، گفت: «موضوع ادغام قطعا منتفی است. اما معتقدیم هر چه موسسه هنرمندان پیشکسوت و صندوق اعتباری هنر رابطه بهتری داشته‌ باشند خدمتگزاری بهتری به هنرمندان ارائه می‌شود.»

در ادامه این مراسم، داریوش ارجمند رئیس هیئت مدیره مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به اینکه تعداد ما در این موسسه به عنوان‌ گردانندگان کم است، گفت: «اما موسسه ما به کمیتش نیست و ذات مؤسسه هنرمندان پیشکسوت به کیفیت آن است.»

*تأیید عدم ادغام از سوی وزارت فرهنگ

پیش از این سیدمحمود اسلامی معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته بود: «نکته مهم بعدی اینکه اصلاً به شایعات برای ادغام موسسه اهمیت ندهید، هرگز این موسسه با جایی ادغام نخواهد شد و حسب تاکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادغام از دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی خارج شده است. موسسه هنرمندان پیشکسوت گنجینه‌ای بزرگ و با اهمیت برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. افق و آینده‌ای روشن برای این موسسه و اعضای آن در دولت مردمی سیزدهم متصور هستم.»

او افزود: «وعده ۲۰ میلیارد تومان کمک به مؤسسه امسال‌ ان‌شاءلله عملی خواهد شد و روزی نیست که آقایان ارجمند و عظیمی و ما در وزارت‌خانه‌ پیگیر آن نباشیم. زمینی در پرند داشتیم که‌ به‌تازگی تحویل آقای افضلی دادیم و قرار است ساخته شود و سهم مؤسسه از این پروژه در اختیار هنرمندان قرار داده می‌شود».

*ماجرای ادغام از کجا شروع شد؟

قبل از آن و در سال ۹۸ هم صحبت‌هایی مبنی‌بر ادغام این مؤسسه با بنیاد رودکی مطرح بود که این موضوع هم در جلسه هیئت امنای مؤسسه هنرمندان پیشکسوت مطرح و عنوان شد که ادغام مؤسسه با بنیاد رودکی اصلاً مطرح نیست و این موسسه ادغام نمی‌شود.

اولین صحبت از ادغام این مؤسسات مربوط به اواخر مرداد سال ۹۸ بود که روابط عمومی وزارت ارشاد گزارش داده بود که طرح «ساماندهی مؤسسات در معاونت هنری» ناظر بر فعالیت انجمن‌ها و موسسات تابعه در این وزارتخانه ارائه شده است. طرحی که براساس آن تعداد مؤسسات تابعه معاونت هنری تقلیل می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.