سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

گیتی معینی:

اینکه وضعیت «تلویزیون» مثل سابق نیست به این خاطر است که هر فردی از راه آمده «مجری» شده است

گیتی معینی در مراسم شب «داریوش فرهنگ»

سینماپرس: گیتی معینی که زمانی از بازیگران پُرکار تلویزیون محسوب می شد، مدتی است در قاب تصویر دیده نمی شود و دلیل این اتفاق را مطرح نشدن پیشنهاد از سوی تلویزیون عنوان می کند. او می گوید: تلویزیون گوبا دیگر جای از ما بهتران شده است و مدت هاست که کسی به من پیشنهاد کار نداده است.

به گزارش سینماپرس، این بازیگر در گفت و گویی با ایسنا در پاسخ به پرسشی درباره حال این روزهایش می گوید: خدا را شکر حالم خوب است و می‌گذرد. معتقدم در هر شرایطی باید شکرگزار خداوند باشیم؛ وگرنه ناسپاسی است.

کار باشد هستم

وقتی از او می پرسیم چرا مدتی است در تلویزیون دیده نمی شوید؟ پاسخ می دهد: تلویزیون دیگر جای از ما بهتران شده است. مدت هاست از طرف پروژه های تلویزیونی پیشنهادی به من نشده است و دعوتی هم نشده ام. در حال حاضر فقط یک تئاتر به نام «هوندا آدیداس» دارم که مشغول بازی در آن هستم. یک فیلم سینمایی هم با آقای عطاران داشتم که به زودی اکران خواهد شد.

معینی در پاسخ به اینکه اگر کار خوبی پیشنهاد شود و از طرف تلویزیون دوباره دعوت به همکاری شوید بازی می کنید؟ خاطرنشان می کند: بله حتما هستم. چرا نباشم. کار خوبی پیشنهاد شود قطعا در خدمت مردم کشورم خواهم بود. کار و حرفه ما همین است. مگر می شود نباشیم. فقط من با خشونت مخالفم. اگر کارهایی با خشونت و نقش منفی به من پیشنهاد شود اصلاً قبول نمی کنم. اولین کارم هم اگر یادتان باشد «آینه عبرت» بود که بعدها خیلی از آن متنفر شدم چون دوست ندارم مردم با نفرت به من نگاه کنند. از همان موقع رسما اعلام کردم که به هیچ عنوان کاری را که مردم دوست نداشته باشند انجام نمی دهم چون همیشه دوست دارم در کارهایم خودم باشم، نمی خواهم ادا دربیاورم.

با خودشان نمی گویند شاید ما پیر شده ایم!

در ادامه وقتی از او می پرسیم صحبتی به عنوان پیشکسوت دارید؟ چنین اظهار می کند: به درد دل های ما اهمیت چندانی نمی دهند. به عنوان مثال اخیراً پیامی برای مسکن آمده بود که هرچه سوال می‌کنیم می‌گویند باید به سامانه مراجعه کنید. با خودشان نمی‌گویند شاید آدم سواد ندارد، شاید سامانه ندارد یا اصلاً ما پیر شده‌ایم و بلد نیستیم. کسی نیست ما را درست راهنمایی کند. قشر هنرمند همیشه مظلوم واقع شده است. هنرمندانی هستند که تنها منبع درآمدی شان همین شغل بازیگری است و خیلی هایشان فقط با همین شغل امرار معاش می‌کنند و حقوق دیگری ندارند. این انصاف نیست که ما قدر هنرمندانمان را ندانیم.

این بازیگر قدیمی درباره وضعیت این روزهای تلویزیون چنین می گوید: اینکه وضعیت تلویزیون، مثل سابق نیست به این خاطر است که هر فردی از راه آمده، مجری شده است. خیلی از مجریان خوبمان را کنار گذاشتند. حالا من کاری ندارم به برخی ها که حاشیه داشته‌اند اما در نهایت ما خیلی مجریان قوی و توانمند داریم که می‌توانند کارهای خوبی ارائه بدهند. خواهش می کنم آنها را برگردانید.

گیتی معینی با گریم

بگذارید مردم شاد باشند

معینی در ادامه همین صحبت‌هایش درباره اولویت قرار دادن ساخت سریال های طنزِ بامحتوا و مخاطب پسند از سوی تلویزیون خاطرنشان می کند: تنها سرگرمی مردم در این روزها همین تلویزیون است اما متاسفانه در بخش طنز، خط قرمزهای بسیاری ایجاد کرده‌اند. من به عنوان یک پیشکسوت پیشنهاد می‌دهم بگذارید مردم خنده روی لب هایشان باشد و شاد باشند. کاری کنیم که ماندگار باشیم.

رضا عطاران چرا تلویزیون نمی آید؟

بازیگر سریال های «مدرسه مادربزرگ ها»، «پلیس جوان»، «خانه به دوش»، «سه دونگ سه دونگ» و «خوش نشین ها» که نسبت خویشاوندی نزدیکی با رضا عطاران دارد، سپس در پاسخ به این پرسش که آیا واقعا رضا عطاران از تلویزیون قهر کرده است؟ می گوید: رضا عطاران کارگردان و بازیگر بسیار باسواد و بااخلاقی است. باید با او کار کنید تا ببینید چقدر مرد است و مرام دارد. مردم هم واقعا دوستش دارند. در تلویزیون به او بی مهری شده است؛ این در حالی است که ما باید این شخصیت ها را حفظ کنیم.

این بازیگر در عین حال می گوید: اگر بخواهند رضا عطاران می آید فقط باید مردم از ته دل بخواهند و تاکید کنند که کارهای عطاران را می خواهند. رضا عطاران در کارهایش واقعیت های تلخ جامعه را به شکل طنز به تصویر می‌کشد. به قول چارلی چاپلین که می گفت با بغض می نویسم و با خنده می خوانم.

رضا عطاران و گیتی معینی در سریال «خانه به دوش»

گیتی معینی در پایان درباره آرزوهای چنین می گوید: آرزویم خوشبختی همه جوانان و مردم عزیز کشورم است. ان شاءالله خداوند کمک کند ایرانی آباد و بدون دغدغه داشته باشیم چون هیچ جای دنیا ایران نمی شود. ما همه کشورمان را دوست داریم و امیدواریم همیشه صلح و دوستی برقرار باشد. آرزویم فقط سلامتی مردم کشورم است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.