شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

با برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری؛

مرحوم «اسماعیل سلطانیان» در قطعه هنرمندان آرام گرفت

مراسم تشییع پیکر مرحوم اسماعیل سلطانیان

سینماپرس: مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم اسماعیل سلطانیان، هنرمند پیشکسوت کشورمان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، میلاد سلطانیان، فرزند این هنرمند فقید در گفت و گویی با خبرنگاران اعلام کرد: مراسم خاکسپاری پدر جمعه، ۲۶ خرداد در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار شد و پیکر ایشان در طبقه فوقانی مزار محمدکاظم شاهین سخن به شماره ردیف ۱۵۶ قطعه ۱۶ آرام گرفت.

وی گفت: از تمامی همکاران و دوستان عزیزی که امروز ما را همراه کردند تشکر و قدردانی می کنم. آقایان: جلیل فرجاد، کوروش سلیمانی، سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، سعید حاج میری، سیدرحیم حسینی و خانم مهوش وقاری و جمعی از دوستان و همکاران پدر در عرصه هنر امروز در کنارمان حضور داشتند.

اسماعیل سلطانیان، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بامداد ۲۴ خرداد ماه در سن ۶۹ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

مراسم یادبود این هنرمند فقید شنبه، ۲۷ خرداد از ساعت ۱۳ الی ۱۴ و ۳۰ دقیقه در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

اسماعیل سلطانیان سال ۱۳۳۳ در کرمانشاه متولد شد و فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک بود. او فعالیت هنری را از سال ۱۳۴۹ با تئاتر به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان آغاز کرد و همزمان در سال ۱۳۴۹ در مرکز آموزش هنرهای دراماتیک کرمانشاه یک دوره شش‌ماهه را زیر نظر آتش تقی‌پور گذراند.

سلطانیان فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۴ با بازی در فیلم «شکار شکارچی» آغاز کرد. همچنین در طول جنگ نیز چند تئاتر در جبهه‌ها روی صحنه برد.

از دیگر آثار سلطانیان می‌توان به بازی در سریال های «پایتخت ۲» «یوسف پیامبر»، «مرد هزارچهره»، «ستایش» و «قورباغه» اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.