سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷

مدیر کل هنرهای نمایشی:

هنرمندان روح لطیفی دارند و نباید این روح را خدشه‌دار کرد!!

کاظم نظری

سینماپرس: مدیر کل هنرهای نمایشی از افرادی که به گفته او "با بی‌اخلاقی به وزیر ارشاد هجمه وارد می‌کنند" به شدت انتقاد کرد و از اهالی رسانه کمک خواست.

به گزارش سینماپرس، کاظم نظری با ابراز تاسف فراوان از اتفاقاتی که طی چند روز گذشته در حوزه فرهنگ و هنر رخ داده است، گفت: برخی افراد که خود را انقلابی می‌نامند، با تحصن و رفتارهای غیراخلاقی، زحمات وزارت ارشاد را زیر سوال برده‌اند.

او با تاکید بر اینکه "این رفتارها برای کشور خوب نیست" افزود: چند روزی است که برخی افراد مدعی انقلابی بودن، دیواری کوتاه‌تر از فرهنگ و هنر پیدا نکرده‌اند و عکس‌های نمایشی و اتفاقاتی را که متعلق به سال‌های ۹۴ و ۹۶ است، به دوره ما نسبت می‌دهند و با الفاظ بسیار بدی از ما انتقاد می‌کنند و بدجوری به ما فشار می‌آورند که این اصلا برای کشور خوب نیست.

مدیر کل هنرهای نمایشی با اشاره به شروع دوباره اجراهای نمایشی و کنسرت‌های موسیقی ادامه داد: بعد از دوران کرونا تازه فعالیت‌های هنری از سر گرفته شده است؛ چرا عزیزانی که مدعی انقلابی بودن هستند، این هجمه‌ها را ایجاد می‌کنند؟

نظری با ابراز تاسف از "بی‌ادبی‌هایی که نسبت به وزیر ارشاد در چند وقت اخیر صورت گرفته و تجمعات اعتراضی که برگزار شده است" تاکید کرد : هنرمندان روح لطیفی دارند و نباید این روح را خدشه‌دار کرد. این گونه اتفاق‌ها موجب رنجش هنرمندان می‌شود و فعالیت آنان را به خطر می‌اندازد در حالیکه هنرمندان باید به فعالیت‌شان ادامه بدهند چون بحث معیشت و رزق و روزی آنان در بین است، به ویژه که امسال را مقام معظم رهبری با تاکید بر بحث اقتصاد، نامگذاری کرده‌اند.

او که امروز (سه‌شنبه، ۳۰ خرداد) در نشست خبری و مراسم رونمایی از پوستر دوره‌های آموزشی تابستانه هنرهای نمایشی سخن می‌گفت، پیش از شروع این نشست توضیح داد که قصد دارد با اهالی رسانه درددلی کند و بعد از طرح این موضوع، از رسانه‌ها خواست انتقادات او را به گوش افرادی که خود را فراتر از قانون می‌دانند، برسانند.

در این نشست کاظم نظری بیان کرد: در چند روز گذشته برخی عکس‌ها از آثار نمایشی و نیز تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که متعلق به سال‌های ۹۴ و ۹۶ است و برخی افراد با این اقدام درصدد تضعیف وزارت ارشاد هستند.

این مباحث در شرایطی مطرح شد که پیش‌تر هم افرادی در جریان برگزاری کنسرت گروه لیان حاشیه‌هایی ایجاد کردند.

در بخش آغازین این نشست و بعد از طرح این مباحث، سه پوستری که توسط اشکان قازانچایی برای این دوره‌های آموزشی طراحی شده، با حضور کاظم نظری، محمدحسین اسماعیلی، مدیر کل دفتر آموزش‌های هنری، محسن امیری، مدیر تالار هنر، داود فتحعلی‌بیگی، مدیر آموزش تماشاخانه سنگلج، و حسن رونده، مدیر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی رونمایی شد.

عنوان این پوسترها «مکتبخانه سنگلج»، «تئاتر و تجربه پیشکسوتان» و «خانه هنر خلاق» است.

این دوره‌های آموزشی با همکاری موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار می‌شود. قرار بود در نشست امروز مدیر این موسسه و پریسا مقتدی مدیر تالار هنر هم حضور داشته باشند که عنوان شد به دلیل گرفتاری‌های شخصی این امر میسر نشده است.

در ادامه هر یک از حاضران توضیحاتی را درباره جزییات برگزاری این دوره‌های آموزشی که قرار است در سراسر کشور برپا شود، ارائه کردند که گزارش آن متعاقبا ارسال می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.