چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

داریوش ارجمند:

آقای رئیسی یک شاهی از ۲۰ میلیاردی که شما قولش را داده‌اید به ما نرسیده است/به قول خود وفا کنید که مؤسسه هنرمندان پیشکسوت بتواند نفس بکشد

داریوش ارجمند در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‎المللی فیلم‎های ورزشی

سینماپرس: رئیس هیئت مدیره مؤسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: ۱۵ ماه پیش آقای رئیسی قولی به یکی از همکاران ما دادند که هنوز خبری از آن نیست؛ آقای رئیس جمهور ما را دریابید.

به گزارش سینماپرس، مراسم تجلیل از هنرمندان متولد تیر و مرداد ظهر امروز به همت مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در باغ زیبا برگزار شد.

سید عباس‌ عظیمی در ابتدای این مراسم با تبریک عید غدیر بیان کرد: چون محرم پیش روی ما بود مراسم تولد مردادی ها را با هنرمندان متولد تیر ادغام کردیم.

مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت ادامه داد: خوشحالم که پس از تعدد مراسمی که مؤسسه هنرمندان پیشکسوت بانی آن بود، تجلیل از هنرمندان پیشکسوت رو به نهادینه شدن رفته است. وقتی به‌ پیشکسوتان هر هنری توجه شود آن مملکت به دلیل ارزشی که برای تجربه ایشان قائل می‌شود خواه ناخواه به سمت توسعه‌ می‌رود.

وی افزود: برخی فکر می‌کنند این مؤسسه صرفا برای هنرمندان سینما و تئاتر است درحالی که این گونه نیست و ما هنرمندان همه حوزه‌ها را پوشش داده‌ایم و حتی هنرمندان میراث فرهنگی را هم در این مؤسسه داریم. کار ما در مؤسسه صرفا برگزاری تولد و سفر نیست و قسمتی داریم که حمایت از هنرمندانی است که مشکلات معیشتی، جسمی و... دارند. سفرها و تولدها ویترین مؤسسه ماست که البته به آن افتخار می‌کنیم اما این همه ماهیت مؤسسه هنرمندان پیشکسوت نیست و قسمت‌هایی هم هست که لزوما قابلیت رسانه‌ای شدن ندارند.

عظیمی یادآور شد: بنابراین از هنرمندانی که عضو این مؤسسه هستند درخواست می‌کنم که درگیر موج رسانه‌ای و شیطنت‌های مجازی نشوند و در همه حال رسالت ما را فراموش نکنند. ظرفیتی مانند دانشگاه در محل مؤسسه برای آموزش داریم که سالن مؤسسه است و آن را در اختیار شما قرار داده‌ایم که برای آموزش از آن استفاده شود و می‌توان این سالن را برای استادان رشته‌های مختلف زمان‌بندی کرد و سودش هم برای خود عزیزان؛ در حال حاضر هنرمندان تئاتر برای این موضوع پیش‌قدم شده‌اند و قرار است کلاس‌های تئاتر در مؤسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شود.

مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت تصریح کرد: از حضور خانم احترام برومند در مراسم امروز ممنونم و یاد همسر ایشان داوود رشیدی و حضورش در مؤسسه و دو سفر استانی با ما از خاطرمان فراموش نمی‌شود.

در ادامه داریوش ارجمند به مناسبت‌ ۱۲ تیرماه بیان کرد: بلاهایی که آمریکایی ها در طی سالیان بر سر ما درآورده‌اند بسیار زیاد است. از زدن هواپیما گرفته‌ تا حمایت از منافقین.

وی افزود: عید غدیر را تبریک می‌گویم و امیدوارم همه ما دنباله رو شیوه و سیرت علی (ع) باشیم.

ارجمند گفت: حاشیه‌هایی که اخیرا در فضای مزاجی نسبت به مؤسسه هنرمندان پیشکسوت رخ داده است‌ را فراموش‌ کنید. من به این فضا می‌گویم مزاجی و نه مجازی چراکه حرف‌هایشان از روی مزاج است. این مؤسسه فارغ از همه فضاسازی‌هایی که نسبت به آن وجود دارد کار خودش را انجام می‌دهد و جلو می‌رود چه کسانی قبولش داشته‌ باشند و چه نداشته باشند و از دورترین نقاط ایران از خاش گرفته‌ هنرمندان را حمایت می‌کند.

ارجمند در ادامه با گلایه از عدم تحقق بودجه‌ای که قرار بود به مؤسسه هنرمندان پیشکسوت تعلق گیرد گفت: مرد است و قولش. قرآن می‌گوید به عهد خود وفا کنید اما ۱۵ ماه پیش آقای رئیسی قولی به یکی از همکاران ما دادند که هنوز خبری از آن نیست.

وی تأکید کرد: آقای رئیسی یک شاهی از ۲۰ میلیاردی که شما قولش را داده‌اید به ما نرسیده است. به قول خود وفا کنید که مؤسسه هنرمندان پیشکسوت بتواند نفس بکشد.

این هنرمند ادامه داد: آقای رئیسی امروز که دیگر عضو شانگهای هم شدیم پس پول ما را که قولش را داده‌اید بدهید.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به حمایت مؤسسه هنرمندان پیشکسوت از هنرمندان پیشکسوت میراث فرهنگی گفت: آقای ضرغامی ما از هنرمندان وزارت متبوع شما حمایت می‌کنیم اما شما برای مؤسسه هنرمندان پیشکسوت چه کردید؟ میراث فرهنگی ما دست شماست و میراث فرهنگی انسانی که از همه میراث های دیگر مهمتر است در این مؤسسه هستند. فکری به حال ایشان کنید.

ارجمند تصریح کرد: در انتها فوت هنرمند برجسته خانم فریماه فرجامی را تسلیت می‌گویم. چهار ماه با ایشان در یک فیلم بازی کردم و باید بگویم که ایشان بانوی محترم و زیبای سینمای ایران بود. روح ایشان و اکبر عالمی که حقیقتا برای خودش عالمی بود قرین رحمت الهی باشد.

وی افزود: امیدوارم همه هنرمندان ما حال خوبی داشته‌ باشند.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در ادامه مسئولان و رسانه‌ها را به‌ شفاف سازی دعوت کرد.

پس از آن از هنرمندان متولد تیرماه و مردادماه عضو مؤسسه هنرمندان پیشکسوت تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.