دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸

معاون هنری وزیر ارشاد:

مردم هنر را درک می‌کنند و برایشان تنها جنبه سرگرمی ندارد/مخاطب امروز محتوا و فرم را در کنار هم می‌پذیرد

محمود سالاری

سینماپرس: محمود سالاری معاون وزیر ارشاد در امور هنری با اشاره به اینکه دبیران جشنواره های فجر مشخص شده و به زودی اعلام می شوند از برخورد قانونی با گالری‌داران متخلف خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برپایی مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک شب گذشته ۱۸ تیر ماه درباره این رویداد گفت: جا دارد همین جا از همکارانم در اداره کل هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره هادی حجازی‌فر که جشنواره آبرومند و با کیفیتی برگزار کردند و آثار فاخری را در جشنواره به نمایش گذاشتند، تشکر کنم. در این دوره از جشنواره شاهد بودیم که در کنار حضور مخاطب کودک و نوجوان، مخاطب بزرگسال نیز داشتیم و بسیاری از آثار در حوزه تئاتر عروسکی با محتوای بزرگسال بود که به نظرم گام بسیار بلند و رو به جلویی است. چرا که می‌توان در طول سال و در سالن‌های اصلی تئاتر کشور همراه با اجراهای متعدد این آثار را در معرض دید عموم قرار داد.

وی درباره استقبال از این جشنواره نیز توضیح داد: مردم آماده و محیا برای استقبال از آثار هنری فاخر هستند؛ اگر محتوای خوب همراه با تکنیک بالا ارائه شود حتماً مورد استقبال قرار می‌گیرد و نشان از این دارد که مردم هنر را درک می‌کنند و برایشان تنها جنبه سرگرمی ندارد. مخاطب امروز محتوا و فرم را در کنار هم می‌پذیرد.

سالاری همچنین درباره نظارت بر گالری‌های تجسمی با توجه به حواشی اخیر نیز بیان کرد: ما یکسری نظارت محسوس داریم که رسماً همکاران من در مرکز هنرهای تجسمی به گالری‌ها مراجعه می‌کنند. از سوی دیگر گالری‌ها باید برای هر برنامه مجوز بگیرند. یکسری هم نظارت نامحسوس داریم که انجام می‌شود اما در کل کشور گالری‌های متعددی حضور دارند که برخی از آنها شاید قوانین را رعایت نکنند. از آنجایی که تعداد گالری‌ها و آثار زیاد است بدیهی است که گاهی از این دست اتفاقات بیفتد که بلافاصله پس از اطلاع رفتار قانونی با گالری‌دار انجام خواهد شد.

وی در ادامه درباره نوع برخورد با تخلفات نیز گفت: آئین نامه تخلفات گالری‌داران موجود است و در آن نسبت به اتفاقی که در گالری رخ داده است با توجه به نظر شورای مرکزی تصمیم مناسب اتخاذ می‌شود. ضمن این که نماینده گالری‌داران نیز در آن شورا حضور دارند تا تصمیمات مناسب در هر زمینه‌ای اتخاذ شود.

معاون هنری وزیر ارشاد با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص جدا شدن برخی نوازندگان موسیقی از ارکستر نیز توضیح داد: ارکستر زیر مجموعه بنیاد رودکی است و بنیاد نیز زیرمجموعه معاونت هنری نیست. بنابراین شایسته است این سوال از مدیرعامل بنیاد رودکی پرسیده شود. اما براساس اطلاعاتی که دارم می‌دانم یک آزمون حرفه‌ای در نظر گرفته شد و کسانی که در آن آزمون شرکت نمی‌کنند و یا حد نصاب لازم نوازندگی را ندارند باید از ارکستر جدا شوند، ضمن اینکه آئین‌نامه انضباطی هم دارد که ممکن است برخی از این اعضا امتیاز لازم را کسب نکرده و به این دلایل از مجموعه ارکستر جدا شوند.

وی در پایان نیز به بحث معرفی دبیران فجر اشاره کرد و گفت: همه دبیران معرفی شده‌اند و کارهای قانونی را پشت سر می‌گذارند و به محض تأیید اسامی اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.