یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴

جلسه دیدار «مدیران سازمان سینمایی» با «مدیرعامل صندوق هنر» برگزار شد؛

خزاعی: متاسفانه بخش بزرگی از جامعه هنری کشور را کهنسالان تشکیل می‌دهند/نیاز است بسته‌های حمایتی ویژه‌ای طراحی و پیش‌بینی شود

«مدیران سازمان سینمایی» با «مدیرعامل صندوق هنر»

سینماپرس: محمد خزاعی به همراه جمعی از مدیران سازمان سینمایی روز گذشته با حضور در محل صندوق اعتباری هنر با مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق هنر و همکاران شان تبادل نظر و گفتگو پرداخت. در این نشست، روند وضعیت و شرایط حمایتی، میزان خدمات و تسهیلات این مرکز برای جامعه هنری و سینمایی توسط کارشناسان اصندوق تشریح شد.

به گزارش سینماپرس، در این برنامه اصغر فارسی معاون توسعه مدیریت و ‌منابع سینمایی، دکتر قادر آشنا معاون مطالعات و فناوری سینمایی، یزدان عشیری مشاور رییس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی و هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینماشهر رییس سازمان سینمایی را همراهی می کردند.

محمد خزاعی در این جلسه با اشاره به جایگاه و نقش مهم صندوق در حمایت از حوزه فرهنگ و هنر و لزوم تامین منابع جدید برای توسعه فعالیت‌ها و خدمات، گسترش زمینه های اشتغال و تامین رفاه اجتماعی و معیشتی گفت: خوشبختانه، شعاع پوشش صندوق با درایت مدیریت و کارشناسان آن، رو به توسعه است و تحولات قابل ملاحظه ای را شاهدیم. اگر چه با توجه به شرایط اقتصادی کشور انتظارات از صندوق بسیار بالا است.

وی ضمن تمجید و تشکر از مدیریت و همکاران صندوق به خاطر ایجاد ظرفیت های تازه در کمک به هنرمندان و سینماگران و ارتقای خدمات آن، خاطرنشان کرد: بنده از نزدیک شاهد بودم که در شرایط سخت و بیماری و مشکلاتی که برای تعداد زیادی از سینماگران فراهم پیش آمده، دوستان ما در صندوق هنر نهایت تلاش خود را انجام دادند تا پشتیبان ارزشمندی برای اصحاب فرهنگ و هنر باشند.

عضو هیات امنای صندوق اعتباری هنر با ارائه پیشنهاداتی برای گسترش همکاری میان صندوق هنر و سازمان سینمایی، تأکید کرد: براین باورم شرایط و نقش موثر صندوق هنر به گونه‌ای است که می‌تواند در راستای اهداف عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توسعه اقتصاد هنر و سینما به عنوان یک بازوی مشاوره‌ای قدرتمند مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلات عدیده سینماگران بویژه پیشکسوتان این حوزه یادآور شد: متاسفانه، بخش بزرگی از جامعه هنری کشور را کهنسالان تشکیل می‌دهند و قطعا، با سختی‌ها و شرایط خاصی که این قشر دارند نیاز است بسته‌های حمایتی ویژه‌ای طراحی و پیش‌بینی شود.

خزاعی با بیان اینکه منابع و اعتبارات صندوق به تناسب گستره اعضا و نیازهای اساسی آن ها کافی نیست و به خاطر شرایط اقتصادی جامعه، مطالبات از صندوق افزایش پیدا کرده است اظهار داشت: جامعه هنری و سینمایی هم، خود، آگاهند که صندوق هنر در مقام حامی و کمک کننده کنار آن ها قرار دارد و نقشش، بیشتر حمایتی است.

وی اظهار امیدواری کرد با تحولات صورت گرفته و برنامه های جامع اقای پوراحمدی بویژه در زمینه توسعه خدمات جانبی «هنر کارت» امیدواریم شاهد جهش‌های ملموس تری در این عرصه باشیم.

سیدمجید پوراحمدی مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق هنر نیز، در این جلسه با تشریح برخی از اقدامات و فعالیت های شاخص صندوق طی دو سال گذشته، گفت: حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر، از مهمترین برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی است و هدف ما هم، حرکت صندوق از یک نهاد حمایت‌گر با توزیع منابع به سوی سازمانی است که زمینه ایجاد درآمد پایدار برای اصحاب فرهنگ و هنر را فراهم کند.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما ساماندهی زیرساخت های کسب و کارهای فرهنگ و هنر است لذا در صورت فراهم بودن بستر و زیرساخت مناسب، هنرمندان مستعد ایرانی می توانند آثار خود را در سراسر جهان عرضه کنند.

حیدر مرادی مدیرعامل شرکت مهان اندیشان آکام (هنرکارت) در این جلسه به تشریح ابعاد و سطح ظرفیت های هنر کارت و خدمات پیوست آن پرداخت و گفت: تاکنون، بیش از ۹۱ هزار هنرکارت برای اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور صادر کرده‌ایم.

وی افزود: صندوق اعتباری هنر مصمم است تا ضمن ارائه خدمات و تسهیلات بهتر و بیشتر به اعضا، افزایش سطح رضایتمندی خانواده فرهنگ و هنر را نیز فراهم کرده و گام‌های موثری در جهت بهره‌مندی اعضاء از حقوق واقعی آنها را فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعال‌سازی خدمات ایران کارت بانک آینده بر روی هنرکارت‌ها خبر داد و گفت: براساس توافق بعمل آمده بیش از ۱۵۰۰ فروشگاه سراسرکشور بنا به سطح کارت افراد دارای هنرکارت با خرید خود از فروشگاه های فوق، هر دوشنبه بین ۱۰ تا ۵۰ درصد بازگشت نقدی برای آنها لحاظ شده و به کارت افراد واریز می‌ ‌شود.

مرادی همچنین ایجاد زیرساخت قوی و متناسب با نیاز هنرمندان، ارائه خدمات با نرخ و شرایط پرداخت ویژه توسط شرکت‌های خدمات درمانی، تفریحی و غیره مانند بیمه دندانپزشکی، آزمایشگاهی درمنزل، هتل‌های ایرانگردی را از دیگر خدمات و ارائه تسهیلات از سوی هنرکارت صندوق اعتباری هنر برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.