سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

«حامد اصلانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

افسردگی، یأس و ناامیدی در میان فیلمسازان کوتاه بیداد می‌کند/ پول و امکانات تنها در اختیار برخی عزیز دردانه‌ها و نورچشمی‌ها قرار می‌گیرد!

حامد اصلانی

سینماپرس: حامد اصلانی طراح صحنه و کارگردان فیلم کوتاه در خصوص وضعیت بحران زده حوزه فیلم کوتاه گفت: افسردگی، یأس و ناامیدی در میان فیلمسازان کوتاه بیداد می کند و همه این ها به خاطر سیاست های غلط، رفتارها و عملکرد مدیران سینمایی و فرهنگی است!

کارگردان فیلم های کوتاه «آماتور» و «اس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آقای خزاعی که می آیند و عملکرد سینمای فیلم کوتاه را مورد نقد قرار می دهند و عنوان می کنند در خصوص استعدادیابی نسل جوان در سراسر کشور کار مهمی صورت نگرفته باید بدانند خودشان یکی از افرادی هستند که خیلی از استعدادهای خلاق و جوان را حرام کردند.

وی تصریح کرد: متأسفانه مدیران سینمایی به مثابه سدی شده اند بر سر راه فیلمسازان جوان! با فیلمسازان به صورت کلامی و رفتاری بی احترامی صورت می گیرد و پول و امکانات تنها در اختیار برخی عزیز دردانه ها و نورچشمی ها قرار می گیرد!

این سینماگر جوان یادآور شد: بنده خودم به عنوان فردی که در یک خانواده فقیر معمولی بزرگ شدم و سال ها کار کردم تا توانستم وارد حوزه فیلمسازی شوم و با هزار بدبختی و مشقت فیلم ساختم و کم کم حرفه ای شدم این را عنوان می کنم که عمر و زندگی ما برای مدیران از کمترین اهمیتی برخوردار نیست! آن ها به راحتی با یک تصمیم سرنوشت ما را عوض کرده و تمامی کارکردهای ما را در سال های عمرمان کله پا می کنند.

اصلانی تأکید کرد: مدیران در ظاهر خود را بسیار اهل گفتگو و تعامل نشان می دهند اما در عمل هیچ وقعی به سخنان، درخواست ها، نقدها و نظرات فیلمسازان ندارند. دسته بندی افراد و سانسورهای سلیقه ای در حوزه فیلم کوتاه بیداد می کند و گویا هیچ سیاست مشخص و مدونی در این حوزه وجود ندارد. ما می دانیم که طبیعتاً در هر کشوری مسأله سانسور و ممیزی وجود دارد اما متأسفانه این مسأله در کشور ما به صورت کاملاً سلیقه ای است. مدیران بر اساس نظر و برداشت و سلیقه شخصی شان هر کاری بخواهند می کنند و به راحتی به سینماگران هر انگی که بخواهند می زنند.

این فیلمساز در پایان این گفتگو افزود: جشنواره فیلم کوتاه تهران هم که هر سال پرحاشیه تر از سال قبل برگزار می شود و متأسفانه دیگر کارکردی که باید را در جامعه سینمایی و فرهنگی کشور ندارد و طبعاً همه این اتفاقات به دلیل اعمال سلیقه ها و نظرات شخصی برخی مدیران است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.