سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

وزیر ارشاد:

دنبال این هستیم که فرهنگ و هنر «مردمی» شود/در «سازمان حج و زیارت» شورای اندیش‌ورزی تشکیل شده است

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از اتاق وضعیت ستاد مردمی اربعین، گفت: مردمی‌سازی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه مهمترین راهبرد این وزارتخانه است.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی بعد از ظهر دوشنبه -۱۳ شهریورماه- در بازدید از اتاق وضعیت ستاد مردمی اربعین با حضور در جمع مدیران و دست‌اندرکاران اتاق وضعیت پس از استماع اظهارات حاج حسین یکتا نماینده تشکل‌ها و فعالان مردمی در ستاد مرکزی اربعین که به صورت آنلاین صورت گرفت، اظهارداشت: اساسا دنبال این هستیم که فرهنگ و هنر مردمی شود و عموم جوانان و نوجوانان ایرانی زیر این چتر قرار گیرند. یعنی ۹۹ درصد بچه‌های ایرانی با همین قرائت و نگاه جزو سپاه حضرت بقیه‌الله‌الاعظم هستند.

وی افزود: در نهادهای زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز این موضوع را دنبال می‌کنیم. از جمله حجت الاسلام سیدکمیل باقرزاده رایزن فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در لبنان که به اردوگاه‌های فلسطینی‌ها می‌رود و تلاش می‌کند فرهنگ ناب حسینی را گسترش دهد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه نیروهای جوان و پرتلاشی مانند آقای باقرزاده برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در خارج از کشور انتخاب شده‌اند، افزود: رایزنان فرهنگی کشورمان در خارج از کشور تلاش می‌کنند تا فرهنگ ناب حسینی را گسترش دهند و هر رو مشغول فعالیت هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به سازمان حج و زیارت از دیگر زیرمجموعه‌های وزارت فرهنگ اشاره کرد و گفت: ما در سازمان حج و زیارت نیز این نگاه را داریم و در این سازمان شورای اندیش‌ورزی تشکیل شده است.

اسماعیلی با دعوت از حسین یکتا (نماینده تشکل‌ها و فعالان مردمی در ستاد مرکزی اربعین) برای شرکت در نشست‌های شورای اندیش‌ورزی سازمان حج و زیارت به عنوان‌ عضو شورا اظهار داشت: باید تلاش کنیم تمام دوستان انقلابی در این نشست حاضر شوند تا در آنجا هم بتوانیم تحرکات لازم را داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر فعالیت‌های مهمی را در دست انجام داریم ان‌شاءالله تمامی هموطنان و زائران امام حسین (ع) که به سلامت از پیاده‌روی اربعین به کشور بازگردند جلساتی را درباره توفیقات این سفر معنوی برگزار خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.