شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

برای دوره سی و نهم؛

فراخوان «بخش رقابتی» جشنواره موسیقی فجر منتشر شد

سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر

سینماپرس: دبیرخانه سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، فراخوان حضور هنرمندان در بخش رقابتی این دوره از جشنواره را منتشر کرد.

به گزارش سینماپرس، با اعلام دبیرخانه سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، فراخوان بخش رقابتی این دوره از جشنواره منتشر شد.

فراخوان بخش رقابتی سی‌ و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به‌صورت آلبوم باکلام و بی‌کلام در بخش‌های موسیقی (دستگاهی، نواحی، کلاسیک غربی، تلفیقی، پاپ، معاصر و ارکسترال ایران، کودک و نوجوان)، ناشر برگزیده، کتاب موسیقی، پایان نامه و رساله، جایزه ویژه گروه‌نوازی (اجرای صحنه ای) و جایزه بخش های آهنگسازی، نماهنگ و تک‌آهنگ منتشر شد.

فراخوان این بخش براساس آئین‌نامه جشنواره با هدف معرفی و تقدیر از آثار برگزیده اهالی موسیقی ایران، اعتلای هنر موسیقی و ارتقای سلیقه و فرهنگ شنیداری مخاطبان، صیانت از هویت ملی مبتنی بر آموزه های آئینی و ایرانی، تقویت و حمایت از هنر خلاق به ویژه ایده و اجراهای صدا و موسیقی نسل جوان و همچنین شناسایی و تبیین فرم و محتوای کیفی برای گونه های مختلف موسیقی، تهیه و تنظیم شده است.

باتوجه به برگزاری جلسات کارشناسی متعدد در کنار جلسات شورای سیاست‌گذاری و با نظر اعضای این شورا، جایزه آهنگسازی به منظور حضور جریان‌های فکری موسیقی در ایران و تقویت دیدگاه های آهنگسازی با محوریت بخش های عنوان شده و همچنین جایزه تک‌آهنگ، برای نخستین بار نیز در این دوره پیش‌بینی شده‌است که متقاضیان با مراجعه به متن فراخوان از جزئیات آن مطلع خواهند شد.

صاحبان آثار از شنبه ۱ مهر ماه تا پایان چهارشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲ می توانند آلبوم‌های صوتی، کتاب‌های موسیقی و تمامی موارد بخش های رقابتی را که دارای مجوز از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای رسمی بوده و دربازه زمانی ۱ مهر ۱۴۰۱ تا ۱ مهر ۱۴۰۲ (برای آلبوم‌های صوتی فیزیکی و دیجیتالی) منتشر شده و همچنین سایر بخش های اعلام شده در متن فراخوان، با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.fajrmusicfestival.com مراحل ثبت نام خود را در سامانه «بامک» انجام دهند.

سی‌ و نهمین جشنواره موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران به دبیری رضا مهدوی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن ماه سال جاری در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های دیگر برگزار و جایزه ترانه، ‌ جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

برای مشاهده متن کامل فراخوان اینجا را کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.