یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱

دبیر شورای هنر:

ایجاد بنیاد پویانمایی در دستور کار قرار گرفته است/هدف اصلی «سند موسیقی» هدایت انواع موسیقی در مسیر فرهنگ ایرانی-اسلامی خودمان است

محمدحسین ایمانی خوشخو در مجمع هیات امنای جدید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی

سینماپرس: دبیر شورای هنر گفت: پویانمایی طرفداران زیادی بویژه در بین جوانان دارد و هنرمندان زیادی هم اکنون مشغول این کار هستند. اما برای این‌که بحث تولید و پخش و حتی سناریو در این حوزه ساماندهی شود، ایجاد بنیاد پویانمایی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش سینماپرس، محمدحسین ایمانی‌خوشخو در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: سازمان امور سینمایی تشخیص داد که فعالان عرصه پویانمایی را در قالب یک بنیادی مجتمع کند تا بتواند کار را به خوبی انجام داده و از استعدادهای موجود در این بخش به خوبی حمایت کند.

وی با اشاره به ایجاد بنیاد پویانمایی درباره جزئیات آن توضیح داد: پویانمایی طرفداران زیادی بویژه در بین جوانان دارد و هنرمندان زیادی هم اکنون مشغول این کار هستند. اما برای این‌که بحث تولید و پخش و حتی سناریو در این حوزه ساماندهی شود، ایجاد بنیاد پویانمایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: فلسفه بنیاد پویانمایی همین است که جزئیات آن نیز در شورای هنر تصویب می‌شود.

ویژگی کارهای فرهنگی دولت سیزدهم این است که بدون سر و صداهای حاشیه ای همیشگی هنر کارهای بنیادی انجام می‌دهدخوشخو در پاسخ به این سوال که عملکرد دولت در حوزه فرهنگ و هنر با توجه به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اظهار داشت: دولت‌های مختلف در گذشته کارهایی کرده‌اند اما ویژگی کارهای فرهنگی دولت سیزدهم این است که بدون سر و صداهای حاشیه ای همیشگی هنر کارهای بنیادی انجام می‌دهد.

دبیر شورای هنر تصریح کرد: آنچه در دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر رخ داده شاید در دولت‌های گذشته کمتر دیده شده است.

ایمانی‌خوشخو گفت: در توجه بنیادین به هنر و این که آن را در مسیر جریان فرهنگ دیرپای خود در حوزه فرهنگ ایرانی - اسلامی قرار دهیم، دولت سیزدهم کارهای خیلی مهمی انجام داده که جای تقدیر دارد. همانگونه که مورد تقدیر مقام معظم رهبری هم بود.

تهیه نگاشت نهادی در حوزه موسیقی

دبیر شورای هنر همچنین در مورد سند موسیقی کشور و اینکه آیا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی هم در حوزه موسیقی کشور در این سند لحاظ می‌شود یا خیر؟ گفت: برای همه دستگاه‌هایی که به نحوی در موسیقی مشارکت دارند مانند صدا و سیما، حوزه هنری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش پرورش، نگاشت نهادی تهیه و وظایف همه در آن مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که در سند موسیقی اصل بر کدام گونه موسیقی است؟ گفت: این سند، گونه‌های مختلف موسیقی را بر حسب آن چیزی که وجود دارد در برمی‌گیرد اما هدف اصلی ما هدایت انواع موسیقی در مسیر فرهنگ ایرانی - اسلامی خودمان است تا بتواند به دیرینه تاریخی کشورمان متصل شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.