سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

تهیه کننده «گوی طلایی»:

می‌خواستیم فضای مسابقه را به سمت سرگرمی و شوخی ببریم/«سروش جمشیدی» شایسته‌ترین گزینه برای اجرای «گوی طلایی» بود

سروش جمشیدی در اکران خصوصی فیلم سینمایی ساعت ۵ عصر

سینماپرس: ثنائی گفت: ما می‌خواستیم فضای مسابقه «گوی طلایی» را به سمت سرگرمی و شوخی ببریم. بنظرم آقای جمشیدی شایسته‌ترین گزینه برای اجرا بود.

به گزارش سینماپرس، سلیم ثنائی، تهیه‌کننده مسابقه تلویزیونی «گوی طلایی» شبکه آموزش درباره تفاوت این مسابقه با مسابقه‌های ساخته شده گفت: در «گوی طلایی» زمان پاسخگویی شرکت‌کنندگان به سوالات بسیار کوتاه است. مکانیزم گوی به گونه‌ای طراحی شده، که با پاسخ درست اولین سوال شروع به حرکت می‌کند و با هر جواب اشتباه گوی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

ثنائی ادامه داد: شاید هر شرکت‌کننده برای پاسخگویی به سوالات کمتر از ۲ ثانیه زمان داشته باشد. هدف از این مسابقه علاوه‌بر سنجش اطلاعات افراد این است که چگونه شرکت‌کنندگان می‌توانند در شرایط پر استرس به ناخودآگاه خود مراجعه کنند. در طراحی سوالات هم بیشتر به مباحث آموزشی و علمی پرداختیم.

تهیه‌کننده مسابقه تلویزیونی «گوی طلایی» با بیان اینکه ما یک تیم طراحی سوال شش نفره داریم، بیان کرد: آن‌ها سوالات مختلفی را در حوزه‌های مختلفی مانند سینما، تلویزیون، هنر، ادبیات، جغرافیا، تاریخ، ورزشی، مذهبی، سیاسی، علمی و آموزشی طراحی می‌کنند.

به گفته وی، ما علاوه‌بر آموزش این اطلاعات، کمک می‌کنیم تا اطلاعات در ضمیر ناخودآگاه فرد بنشیند. سوالات تک گزینه‌ای طراحی شده است؛ یعنی باید شرکت‌کننده سوال را پاسخ دهد. درحالی که در مسابقاتی که استاد منوچهر نوذری برگزار می‌کردند زمان برای پاسخگویی و مشورت شرکت‌کننده به سوالات وجود داشت. در «گوی طلایی» هیچ کمکی از دست مجری هم بر نمی‌آید؛ چون شرکت‌کننده مجبور است سوالات را سریع بخواند، تا گوی به فرد نرسد. در نهایت افرادی که تسلط و مطالعه بیشتر دارند، می‌توانند به مراحل بعد دست یابند.

ثنائی در پاسخ به این سوال که چه شد آقای سروش جمشیدی به عنوان مجری مسابقه انتخاب شد؟ گفت: ما سابقه همکاری با آقای جمشیدی در سریال «چشم‌بندی» داشتیم. از طرفی، می‌خواستیم فضای مسابقه را به سمت سرگرمی و شوخی ببریم. بنظرم شایسته‌ترین گزینه برای اجرای «گوی طلایی» بود. او مسلط به اجراست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.