چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

با روایتی از زندگی سیاسی شهید «شیخ محمد خیابانی»؛

«آزادیستان» به پایان تدوین رسید

مستند «آزادیستان»

سینماپرس: مستند «آزادیستان» که به زندگی سیاسی شهید «شیخ محمد خیابانی» می‌پردازد، به «خیابانی در مسیر آزادی» تغییر نام داد.

به گزارش سینماپرس، همزمان با این خبر فیلمبرداری و تدوین مستند بلند «خیابانی در مسیر آزادی» که به کارگردانی امیرحسین خلیل‌زاده، حسین تورنگ و تهیه‌کنندگی سعید الهی در تهران و تبریز صورت گرفته بود نیز پایان یافت.

این فیلم ضمن اشاراتی به زندگی شخصی شیخ شهید، بر رویکرد سیاسی محمد خیابانی که همزمان با دوره مشروطه، برای برقراری عدالت و رهایی کشور از دست استعمارگران، تلاش بسیار کرد و سرانجام در این مسیر به شهادت رسید تمرکز دارد.

این مستند با بازخوانی اسناد و بازنمایی تصاویر مربوط به یکی از مهمترین مقاطع تاریخی، درصدد روشنگری پیرامون نقش دشمنان سلطه‌گر و عوامل داخلی آنها در سرکوب آزادیخواهان مسلمان به ویژه روحانیت روشنفکر دینی است.

سایر عوامل فیلم مستند «خیابانی در مسیر آزادی» عبارتند از گوینده متن: همایون ظفرپور، هماهنگی و برنامه ریزی تولید: علی عباس زاده، نویسنده، تحقیق و پژوهش: حسین تورنگ، تصویربردار: علیرضا اسدنژاد، تدوین و گرافیک: حسین تورنگ، صدابردار: یاشار همتی و دستیاران فنی: هادی احمدی، امیرحسین خادمی، گرافیک: ستاره سهیلی، مدیر تولید: مجید تورنگ، عکاس: نیما وحیدزاده، طراح بازسازی: حسین تورنگ، محصول: سازمان هنری رسانه‌ای اوج.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.