دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹

رئیس سازمان سینمایی:

شش ماهه اول سال دوره طلایی برای سینما رقم خورد

محمد خزاعی

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی در آیین افتتاحیه پردیس سینمایی مرداس گفت: سینمای ما روز به روز احیاتر می‌شود.

به گزارش سینماپرس، رئیس سازمان سینمایی در آیین افتتاح پردیس سینمایی مرداس گفت: روزی که در سازمان سینمایی حضور پیدا کردم ۵۷۰ سالن سینما فعال بودند و بعضی از آن‌ها هم فعالیتی نداشتند و تا به امروز که دو سالی از حضور بنده می‌گذرد ۲۲۰ سالن دیگر افتتاح شد و من هم امیدوار هستم با همین رویه که جلو می‌رویم اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی ادامه داد: آن قولی که به همه همکاران سینمایی داده بودم که هزار سالن در کشور افتتاح کنیم، محقق می‌شود و نقدهایی هم به این موضوع می‌شود که عمر سالن سازی و نمایش رو به افول است و به جای برنامه‌ریزی برای سالن‌سازی باید به مسائل دیگر سینما توجه کنیم. به نظر سالن‌سازی نه تنها به پایان نرسیده بلکه وقتی آمار سالن سازی در کشورهای پیشرفته را مقایسه می‌کنیم می‌بینسم که کشورهایی مثل کشور چین و روسیه روز به روز برای سالن سینما به روز هستند و برنامه‌ریزی می‌کنند.

او همچنین گفت: سینمای ما روز به روز احیاتر می‌شود و مشکلات مرتفع می‌شود. شش ماهه اول سال دوره طلایی برای سینما رقم خورد و فقط سالن‌سازی مهم نیست بلکه فیلم‌های اجتماعی، کمدی و ژانرهای مختلف را باید در فیلم‌ها شاهد باشیم. مصوبه اخیر هم داشتیم که شاید به زمان مدیریتی من کفاف ندهد که قرار شد شهرها و استان‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که فاقد سالن سینما هستند در سفرهای استانی تسهیلات دریافت کنند.

سید عباس انواری، مالک مجتمع نیز گفت: این مجتمع در گذشته سینما سعدی بوده که سال ۱۳۹۲ توسط اینجانب خریداری شد و مساحت آن سه‌هزار متر بوده که توسط توده‌ای‌ها به‌ آتش کشیده شده بود.

او با تاکید بر اینکه "یک آقای سرتیپی مشاور من در ایجاد این پردیس بود" افزود: هزار متر از مجتمع مرداس را به سالن‌های سینما و تئاتر اختصاص دادیم که در مجموع شامل ۵ سالن سینما و تئاتر شد.

مالک مجتمع مرداس مشارکت در احیای هنر ایران اسلامی را هدف خود از ایجاد این مجتمع معرفی کرد و گفت: برآورد اولیه ایجاد این مجتمع ۴۰ میلیارد بود، اما ما در نهایت ۴۰۰ میلیارد هزینه کردیم و پنج سالن پردیس را برای معرفی فیلم‌های ایرانی اختصاص می‌دهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.