چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

یک پژوهشگر و فعال فرهنگی در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

برخی کارگزاران و مدیران درکی از شرایط ندارند/ لزوم مبارزه با استکبار جهانی در تمامی عرصه‌های فرهنگی و هنری شوخی نیست!

غلامرضا منتظمی در نشست خبری پنجمین جشنواره فیلم ایثار

سینماپرس: غلامرضا منتظمی پژوهش گر، فعال سیاسی و فرهنگی گفت: برخی کارگزاران و مدیران درکی از شرایط ندارند و همین باعث شده تا سینما در حوزه مسائل مهم و استراتژیک نقش مهمی را ایفا نکند.

یکی از بنیان گذار کنفرانس بین المللی افق نو در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امروزه بسیاری از کشورهای دنیا در قالب تولید آثار سینمایی دست به جنگ نرم می زنند چرا که می دانند سینما در دنیا همچنان زنده، پویا، سرنوشت ساز و تاریخ ساز است. بسیاری از دولت ها می دانند که نباید اثرگذاری سینما فراموش شود و از این رو تمام اهداف خود را از طریق تولید آثار سینمایی دنبال می کنند.

وی سپس با بیان اینکه کشور ما امروزه درگیر یک جنگ ترکیبی است اظهار داشت: به تعبیر حضرت آقا باید از تمامی جنبه ها و ظرفیت هایی که در جهان است برای تولید آثار هنری متناسب با اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی استفاده شود؛ ما باید آگاه باشیم که امروزه دنیا علیه ما نوعی آرایش جنگی گرفته و ما نباید دست روی دست بگذاریم و تنها نظاره گر این وقایع باشیم.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد و نهادهای فرهنگی کشور باید بدانند مانند نهادهای فرهنگی سریلانکلا و پرو و شیلی و اندونزی نیستند! این ها نهادهای فرهنگی کشوری هستند که پرونده امنیتی سنگینی دارد. بی تردید نهادهای فرهنگی کشور ما باید مستقل از چالش هایی که سایر نهادها و ارگان ها درگیر آن هستند اقدام کنند تا بتوانیم با تولیدات محصولات فرهنگی و هنری متنوع دست دشمنان ایران اسلامی را رو کنیم.

دیپلمات سابق ایران در فرانسه تأکید کرد: ما مدام در زیر ضربات و فشار و محدودیت جنگ نرم قرار داریم و اگر مدیران بخواهند همچون گذشته نظاره گر این اتفاق باشند راه حلی هم برای برون رفت از این وضعیت وجود نخواهد داشت.

منتظمی متذکر شد: مدیران فرهنگی یا باید خود را درگیر این ماجرا کنند یا اینکه باید یک تغییر مدیریتی گسترده در حوزه های فرهنگی و هنری کشور صورت گیرد تا بتوان از موقعیت ها و ظرفیت های موجود استفاده بهینه کرد.

وی در پایان این گفتگو تصریح کرد: مدیران فرهنگی باید بدانند مقوله جنگ نرم و لزوم مبارزه با استکبار جهانی در تمامی عرصه های فرهنگی و هنری شوخی نیست! ما با چالش های امنیتی بزرگی روبرو هستیم که در طول تاریخ این سرزمین سابقه نداشته است و اگر کار ما نسبتی با چالش های امنیتی نداشته باشد ارزش استراتژیک ندارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.