شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴

تجمع اعتراضی هنرمندان و سینماگران علیه جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد؛

سالاری: دفاع از مظلوم فراموش شدنی نیست/اسراییل دیگر ترمیم پذیر نیست‌

محمود سالاری

سینماپرس: معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور پرشور هنرمندان در تجمع و اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی گفت: حضور هنرمندان نشان داد که دفاع از مظلوم فراموش شدنی نیست و حتی اگر همه غزه را با خاک یکسان کنند اسراییل دیگر ترمیم پذیر نیست.

به گزارش سینماپرس، روز پنجشنبه ۲۷ مهر معاونت هنری وزارت ارشاد و پی از آن سازمان سینمایی کشور طی فراخوانی از جامعه هنری و سینمایی، اعضای صنوف و فعالان سینما دعوت کرد تا در اعتراض به‌ جنایات رژیم اشغالگر قدس، روز شنبه در گردهمایی و تجمع بزرگ هنرمندان در موزه هنرهای معاصر حضور پیدا کنند.

محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اولین سخنران این مراسم گفت: در حوادث اخیر همه فهمیدند اسراییل نمی تواند از شهروندانش محافظت کند.

وی اظهار داشت: سال‌ها کسی جرات نمی‌کرد به اسرائیل حمله کند. حتی اگر همه غزه را با خاک یکسان کنند، باز هم این نرم افزار ذهنی آسیب دیده است.

سالاری با بیان این که آمدن هنرمندان به این مراسم چند معنا دارد افزود: اولین معنایش این است که دفاع از مظلوم فراموش شدنی نیست. معنای فراترش هم این است که اسراییل دیگر ترمیم پذیر نیست.

وی ادامه داد: از همه هنرمندان بابت این اتحادشان علیه ظلم تشکر می‌کنم. همه بخش‌های وزارت فرهنگ زحمت کشیدند که لازم می‌دانم از آنها قدردانی داشته باشم. امیدوارم این همدلی و وفاق و شیرینی این لحظات کنار هم بودن تداوم پیدا کند.

حمید نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی به عنوان نماینده هنرمندان حوزه موسیقی با اشاره به صحنه های غمناک این روزها و جنایات اسرائیل گفت: صحنه هایی که این روزها با آن مواجهیم غمناک تر و فاجعه بار تر از آن است که بشود راجع به آن سخن گفت.

من فکر نمی‌کنم که انسانی بر روی کره خاکی باشد که فطرت انسانی و خدایی داشته باشد و راحت از کنار این جنایات بگذرد.

وی ادامه داد: ما شاهدیم که همه هنرمندان و دانشگاهیان در جای جای جهان نسبت به این اتفات واکنش دارند.

نوربخش ضمن تاکید بر حمایت ظالمین در سراسر جهان از رژیم صهیونیستی گفت: با این جنایات متاسفانه با استاندارد های دو گانه ای که در عالم وجود دارد، حمایت می‌کنند و ظالم های جهان آن را پشتیبانی می‌کنند. هیچ کدام از ما نمیتوانیم در برابر این جنایات ساکت و بی تفاوت باشیم.

نوربخش با یادآوری دوران هشت ساله دفاع مقدس ادامه داد: این مظلومان و مردم بی پناه در محاصره کامل هستند. ما دوره جنگ را گذرانده‌ایم و هم‌نسلان من می دانند که در آن دوران بر بعضی مناطق کشورما چه گذشته است. معنای موشک باران یعنی چه. این ها را ما می دانیم. شما تصور کنید ما کشور پهناوری بودیم و مردمی بودیم منسجم، حالا در یک محدوده کوچک و محاصره شده که عده ای می گویند نوار غزه پرتکراکم ترین بخش جهان است، دو میلیون نفر ساکن هستند و در هر گوشه ای بمباران می شود و مردم مظلوم زیادی آنجا شهید می‌شوند.

او در پایان گفت. این صحنه‌ها چیزی نیست که ساده از کنار آن بگذریم امیدواریم خداوند کمکی کند و فرجی شود و صهیونیست ها به سزای عمل شان برسند.

سینماگران و هنرمندان کشور با تجمع و برگزاری گردهمایی، ظلم و کشتار مادران و کودکان بی‌گناه و بمباران بیمارستان غزه را محکوم کردند. جنایات وحشیانه‌ای که رژیم کودک‌کش صهیونیستی بر مردم فلسطین روا داشته و با بمباران بیمارستان غزه، یکهزار مادر و کودک بی‌گناه را به شهادت رسانده‌ است.

سینماگران و هنرمندان کشور با حضور در آئین اعتراض علیه صهیونیسم ضمن همدلی و همنوایی با ملت فلسطین و مردم بی پناه غزه، اقدامات ضد انسانی این رژیم سفاک را محکوم می‌کنند.

تجمع و گردهمایی هنرمندان در موزه هنرهای معاصر تهران و محکومیت بمباران بیمارستان المعمدانی غزه این مراسم هم‌اکنون در حال برگزاری است. هنرمندان نقاش در محوطه بیرونی موزه هنرهای معاصر مشغول طراحی آثاری با موضوع مظلومیت مردم فلسطین هستند.

محمد خزاعی، محمود سالاری، محمود بنفشه خواه، محسن ابراهیم زاده، محمد شیری، علی لدنی، محمدرضا ورزی، امیرسماواتی، حسین طلابیگی، بهمن حبشی، شفیع آقامحمدیان، محسن علی اکبری ابوالقاسم طالبی، حمید بهمنی، احمد میرعلایی، یاسمن نصرتی، امیرحسین شریفی، محمود گبرلو، هوشنگ توکلی و محبوبه زارعی از جمله هنرمندان و مسوولان حاضر در مراسم هستند.

تجمع هنرمندان و سینماگران در اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی امروز شنبه (۲۹ مهر) در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.