یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴

معاون هنری وزیر ارشاد:

کاری که ما کردیم این است که هنرمندان را متوجه عمق فاجعه کنیم و رسالت تاریخی شان را به آنها یادآور شویم

سخنرانی محمود سالاری در مراسم اختتامیه یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران

سینماپرس: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که حضور هنرمندان و خبرنگاران در غزه منوط به تامین امنیت جانی و شرایط لازم است گفت: فعلا اتفاقی که باید بیفتد هنوز نیفتاده است چون امنیت جانی هنرمندان و خبرنگاران مهم است و باید تامین شود.

به گزارش سینماپرس، محمود سالاری در گفت و گو با ایرنا در خصوص اعزام خبرنگاران و هنرمندان به غزه اظهار داشت: هنوز رایزنی‌ها جواب نداده است و همچنان خبرنگارانی که در منطقه حضور دارند این رسالت را انجام می‌دهند.

وی درباره اعلام آمادگی مستندسازها برای حضور در منطقه برای تولید آثاری در خصوص جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: رایزنی‌ها با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شروع شده است و تعدادی از هنرمندان در رشته‌های مختلف اعلام آمادگی کرده‌اند اما فضا آماده و راه‌ها گشوده نیست برای این که بتوانند با خیال راحت به آنجا بروند و به خلق آثار هنری بپردازند.

سالاری اظهار داشت: این خود مساله‌ای است که باید راه‌های بین‌المللی را طی کنیم تا فشارهای افکار عمومی باعث شود همچنانی که گذرگاه رفح برای چند ساعت باز شد راه برای این که هنرمندان بتوانند حضور پیدا کنند و انعکاس دهنده این فجایع باشند نیز باز شود.

وی گفت: فعلا اتفاقی که باید بیفتد هنوز نیفتاده است چون امنیت جانی هنرمندان و خبرنگاران مهم است و باید تامین شود.

سالاری همچنین درباره رسالت فرهنگ و هنر در قبال فجایع غزه خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تا جایی که می‌شود توجه هنرمندان را به موضوع غزه جلب کنیم و از آنها بخواهیم که رسالت تاریخی خودشان را انجام دهند اما هنرمند از هیچ حکومتی دستور نمی‌گیرد. هنرمند از دل خود دستور می‌گیرد. چنانچه دلش بلرزد کار و اثر هنری تولید می‌شود و چنانچه نتواند پیوند دلی را با موضوعی برقرار کند نمی‌تواند آنچنان که شایسته و بایسته است حق مطلب را ادا کند.

وی تاکید کرد: کاری که ما کردیم این است که هنرمندان را متوجه عمق فاجعه کنیم و رسالت تاریخی شان را به آنها یادآور شویم.

سالاری در ادامه گفت: در بخش‌های بین‌المللی کارها و فعالیت‌هایی صورت گرفته است اما هنوز در داخل نتوانستیم انسجام، وحدت و حرکتی که لازمه توجه بیشتر به مساله غزه است را بیشتر ایجاد کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.