سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

کارگردان «یادگاری» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

وقتی یک فیلمساز از نظر مالی قوی‌تر باشد کار بهتری را هم می‌تواند خلق کند

سونیا فردی‌پور

سینماپرس: سونیا فردی پور کارگردان فیلم کوتاه «یادگاری» گفت: «یادگاری» را بر اساس بریده هایی از زندگی و احساسات شخصی ام تولید کردم؛ تمام تلاشم این بود که در این فیلم احساسات بچه هایی که در شرایط خوبی زندگی نمی کنند و به سمت دروغ گویی و آسیب دیدن ناشی از این دروغ گویی می روند را مطرح کنم.

این فیلمساز در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من از دوران کودکی تا کنون بریده هایی از زندگی و احساسات خودم را می نویسم و معتقدم وقتی از روی این تجربیات شخصی و نوشته ها اثری تولید شود به دلیل عمق شناختی که از آن دارم و در واقع دغدغه های خودم در آن مطرح شده می توانم فیلمی را به تصویر بکشم که برای مخاطب قابل تأمل باشد.

وی تأکید کرد: هدف من از تولید فیلم «یادگاری» هم آسیب شناسی در مورد کودکان است و هم جنبه آموزشی دارم. امیدوارم این فیلم بتواند روی مخاطبان خود اثر مثبتی داشته باشد. خوشبختانه من در زمان نمایش فیلم واکنش های خوبی را نسبت به فیلمم دریافت کردم و قطعاً در همین مسیر و جریان ادامه خواهم داد.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به این نکته که تولید فیلم اول برایش بسیار پر زحمت و سخت بوده است اظهار داشت: «یادگاری» اولین تجربه فیلمسازی من به صورت حرفه ای و با عوامل بود. پیش از این چند کار تجربی با دوربین خودم، تدوین خودم و... انجام داده بودم اما این بار با دشواری هایی روبرو شدم.

فردی پور متذکر شد: من در زمان فیلمبرداری به مشکلات مالی و لجستیکی برخورد کردم و چون پول کافی نداشتم در برخی بخش ها مانند صحنه نتوانستم فردی را به کار بگیرم اما بعداً به این نتیجه رسیدم که حتماً باید در کارهای آتی این اتفاق را صورت دهم.

وی در پایان این گفتگو افزود: امیدوارم حمایت مالی قوی تری از فیلمسازان کوتاه صورت گیرد بی تردید وقتی یک فیلمساز از نظر مالی قوی تر باشد کار بهتری را هم می تواند خلق کند.

به گزارش سینماپرس، «سونیا فردی پور» پیش از تجربه کارگردانی و تولید فیلم کوتاه «یادگاری» در آثاری همچون فیلم‌های «نذری مامان عزت»، «تنهایی ماه»، «تخته گاز» و سریال «تعطیلات طلایی» به عنوان بازیگر حضور داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.