دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

«حاج یدالله بهتاش» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

از هنرمندان گله داریم/ تعداد محصولات سینمایی و تلویزیونی ما در حوزه تبیین سیره اهل بیت علیهم‌السلام بسیار اندک است

یدالله بهتاش

سینماپرس: حاج یدالله بهتاش کارشناس علوم قرآنی و یکی از مداحان و پیرغلامان اهل بیت (ع) در خصوص جای خالی روایت تاریخی از سیره اهل بیت (ع) گفت: اگر هنرمندان سیره اهل بیت (ع) را به تصویر بکشند قطعاً اثر بیشتری روی جامعه و به ویژه نسل جوان خواهد داشت؛ ما از هنرمندان گله داریم که کار شایسته ای در حوزه انجام نمی دهند و تعداد محصولات سینمایی و تلویزیونی ما در این خصوص بسیار اندک است.

این کارشناس علوم قرآنی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: زبان هنر زبانی است شیرین و جذاب؛ وقتی چشم می بیند و گوش می شنود و انسان چیزی را از راه چشم و گوش می بیند خواه ناخواه اثر بیشتری روی او می گذارد. به تنهایی با بیان کردن سیره اهل بیت (ع) نمی توان عموم افراد جامعه را با کرامات آن عزیزان آشنا کرد.

وی ادامه داد: وقتی بنده نوعی روی منبر مطلبی را عنوان می کنم حالا چه در مجلس روضه باشد و چه در مسجد و... ممکن است عده ای افراد که اصولاً با ما زاویه دارند به اصل حرف های ما توجه نکنند و اصلاً حرف های مان را گوش نکنند. بنده بارها با چنین افرادی برخورد کردم اما از آنجا که این افراد با هنر و سینما و تلویزیون دچار زاویه نیستند وقتی این حرف های ما در قالب آثار هنری به ایشان عرضه شود با آن ارتباط برقرار خواهند کرد.

بهتاش تأکید کرد: اهل بیت (ع) می فرمایند لو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا؛ یعنی وقتی مردم شیرینی کلام ما را متوجه شوند خودشان از ما پیروی می کنند و دنبال مان می آیند! اما متأسفانه مسئولان فرهنگی و هنرمندان ما به این امر مهم و ضروری بی توجه هستند.

این پیرغلام اهل بیت (ع) سپس با انتقاد از اینکه ما نتوانستیم همگام با نیازهای روز جامعه خود را به روز کنیم اظهار داشت: ما متأسفانه به نوعی دچار عقب ماندگی شدیم؛ آنچنان که باید فعالیت نکردیم تا مثلاً بنده منبری کلامم را به روز برای مردم بیان کنم. ما تا خود را به روز نکنیم نمی توانیم انتظار داشته باشیم که نسل جوان حرف های مان را بشنوند.

وی در پایان این گفتگو متذکر شد: بدیهی است که مردم دنبال الگوهای خوبند اما چون الگوی خوب پیدا نمی کنند دنبال بدان می روند. هر کسی در هر جایگاهی در قبال مسئول است. هر کسی باید به اندازه توان خودش مسئول است و این مسئولیت نباید به فراموشی سپرده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.