چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

همزمان با روزهای پایانی مهلت ارسال آثار؛

پوستر مردمی پویش سراسری «فلسطین‌ما» منتشر شد

پویش سراسری «فلسطین‌ما»

سینماپرس: در روز های پایانی مهلت ارسال آثار به پویش سراسری فلسطین‌ما، پوستر مردمی این رویداد با استفاده از نقاشی دختر یازده ساله اهل آذربایجان شرقی، منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، در روزهای پایانی مهلت ارسال آثار به پویش سراسری «فلسطین ما»، پوستر مردمی این رویداد رونمایی‌شد. این پوستر براساس طرح و نقاشی خودجوش «یسنا بلندگرای»، دختر یازده ساله اهل خسروشاه استان آذربایجان شرقی و براساس محور «تجسم دنیای بدون اسرائیل» ترسیم شده‌است.

برای شرکت در این رویداد، همه مردم به ویژه دانش‌آموزان می‌توانند با گوشی همراه خود در محورهای زیر تولید محتوا کرده و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار ارسال نمایند.

محورها:

– روایت کُنش‌های امت اسلامی در حمایت از مردم فلسطین

این بخش به ثبت لحظاتی می‌پردازد که مردم امت اسلامی ایران در پی انزجار از رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین به خروش آمده و به اقدامات خودجوش نظیر: نصب پرچم فلسطین در منازل، معابر، مساجد، مدارس، خودروها و.. ، به آتش کشیدن و لگد کردن پرچم اسرائیل، حضور در اجتماعات مردمی در حمایت از مردم فلسطین و سایر اقدامات مردمی می‌پردازد.

– قصه گویی برای کودکان فلسطین

در این بخش نوجوانان به روایت داستان برای کودکان مظلوم غزه می‌پردازند. قصه‌ها می‌توانند به صورت واقعی از قهرمانان واقعی باشند و یا به صورت انتزاعی ناظر به آینده باشند.

– قصه گویی تاریخ و ماجرای فلسطین برای کودکان ایرانی

در این بخش نوجوانان می‌توانند به سراغ پدربزگ یا مادربزرگ، پدر یا مادر، معلم، مربی، روحانی محل و… بروند و داستان تاریخی فلسطین را از آن‌ها بپرسند و از ایشان فیلم بگیرند. همچنین خودشان مستقلاً می‌توانند در قاب تصویر بیایند و ماجرای فلسطین را برای هم‌سالان خود روایت کنند.

– شعرخوانی و دکلمه خوانی درباره حماسه مقاومت مردم فلسطین

در این محور همه مردم می‌توانند مقابل دوربین قرار گرفته و شعر و دکلمه در خصوص مقاومت مردم فلسطین بخوانند.

– تجسم جهان بدون اسرائیل

کودکان و نوجوانان در این بخش به تصویرسازی جهانی بدون وجود اسرائیل می‌پردازند و از دنیای پاک از لوس وجود رژیم غاصب صهیونیستی می‌گویند.

– رجزخوانی در برابر اشغالگران

مردم غیور و به ویژه نوجوانان شجاع ایرانی در این محور مستقیما با اسرائیلیان سخن گفته و اشغال‌گران قدس را تهدید می‌کنند.

– پیام دانش‌آموزان ایرانی به مردم غزه

دانش‌آموزان ایرانی این‌بار مستقیم با هم‌سالان رنج‌کشیده فلسطینی خود سخن گفته و به ابراز همدردی و ایستادگی در کنار آن‌ها می‌پردازند.

– گزارش خبری روز آزادی قدس

با فرض این‌که در این لحظه مردم مقتدر غزه پیروز و رژیم اشغال‌گر قدس نابود شده است، مردم در قامت خبرنگار مقابل دوربین می‌ایستند و خبر آزادی سرزمین‌های اشغالی و نابودی رژیم صهیونیستی را در قالب گزارش خبری روایت می‌کنند.

– شرح قاب

در این بخش با انتخاب یک عکس یا قطعه فیلم بصورت دلخواه از عملیات طوفان الاقصی یا جنایات رژیم صهیونیستی و ارسال احساسات در مورد آن بصورت صوت یا فیلم، شرکت‌کنندگان قاب مدنظر را شرح می ‌دهند.

نحوه تهیه فیلم:

با یک موبایل یا دوربین فیلم بگیرید. سعی کنید ویدئویی که ارسال می‌کنید قصه داشته باشد. یعنی از ابتدا تا پایان ویدیو، بتوان نتیجه‌ای گرفت. زمان فیلم حداکثر 5 دقیقه باشد.

دوربین را به‌صورت صاف و تراز نگه دارید و بدون توجیه منطقی، از نماهای کج و غیرمتعارف استفاده نکنید.

دقت کنید که تصویر سوژه اصلی، حتماً واضح (فوکوس) بوده و تار نباشد.

جهت تسهیل فرآیند تولید اثر، جزوه فیلمسازی آسان در اختیار علاقمندان به صورت پیوست قرار می‌گیرد.

جهت تولید یک اثر بهتر، علاقه‌مندان می‌توانند از جزوه آموزشی آماده شده به این منظور (دریافت از اینجا) کمک بگیرند.

مهلت ارسال آثار: 10 آذرماه 1402

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.