شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

با ارائه ۱۱۴ اثر؛

«حراج تهران» ۶۱ میلیارد و ۷۷۶ میلیون تومان فروخت

هجدهمین دوره «حراج تهران»

سینماپرس: حراج تهران ویژه هنر معاصر ایران در هجدهمین دوره خود با ارائه ۱۱۴ اثر به صورت آنلاین برگزار شد و با فروش ۶۱ میلیارد و ۷۷۶ میلیون تومان به کار خود پایان داد.

به گزارش سینماپرس، هجدهمین دوره «حراج تهران» ویژه هنر معاصر ایران از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ آذرماه با ارائه یکصد و ۱۴ اثر از یکصد و ۱۳ هنرمند در حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی همچون نقاشی، حجم و عکس برای نخستین بار به صورت آنلاین برگزار شد.

این آثار در ساختمان آگُرا به نمایش گذاشته شدند و مزایده این رویداد شامگاه جمعه، ۲۴ آذرماه با فروش ۶۱ میلیارد و ۷۷۶ میلیون تومان به پایان رسید که در این رویداد، ۲ اثر به فروش نرسید.

در هجدهمین دوره «حراج تهران» در کنار آثار هنرمندان پیشکسوت آثار هنرمندان جوان ارائه شد.

۲ اثر «بدون عنوان» زنده یاد پرویز کلانتری؛ رنگ‌روغن و کاهگل روی بوم با برآورد قیمت سه تا چهار میلیارد تومان و ترکیب‌مواد روی بوم (در قالب «جنبش سقاخانه») با برآورد قیمت یک تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در مجموع با بیشینه پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و آثار «بدون عنوان» ترکیب‌مواد روی بوم مسعود عربشاهی، «زن فرنگی روی فرش ایرانی II» قالیچه بیجار و نئون پرویز تناولی و «معما ۹۲» گواش روی مقوا آیدین آغداشلو با برآورد قیمت چهار تا پنج میلیارد تومان، «لنز شماره یک از مجموعه فنون کهن کیمیا» اکریلیک و ورق‌طلا روی بوم، دولته‌ای شهریار احمدی با برآورد قیمت سه تا چهار میلیارد تومان گران‌ترین آثار این رویداد بودند.

فهرست آثار و فروش آن‌ها در هجدهمین دوره حراج تهران به شرح زیر است:

۱) «پاییز گل آفتاب‌گردان» رنگ‌روغن روی بوم اثر محمد احصایی با برآورد قیمت ۲ تا سه میلیارد تومان ارایه و با قیمت سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۲) «بدون‌عنوان» از مجموعه باغ مجسمه فولاد رنگ‌شده از علیرضا آستانه با برآورد قیمت ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان ارایه و با قیمت ۴۴۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۳) «هزار و یک حرف» اکریلیک و بوم بریده‌شده روی بوم اثر محمدعلی علی‌خانی با برآورد قیمت ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان ارایه و با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان فروخته شد.

۴) «بدون‌عنوان» رنگ‌روغن روی بوم اثر بهنوش فروتن با کمینه ۱۲۰ و بیشینه ۱۶۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان به فروش رسید.
۵) «بدون‌عنوان» جوهر و اکریلیک روی بوم از مهسا عرب‌زاده با برآورد قیمت ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان ارائه و با قیمت ۹۰ میلیون تومان فروخته شد.

۶) «بدون‌عنوان» رنگ‌روغن روی بوم از علیرضا آسانلو با کمینه ۷۰ و بیشینه ۹۰ میلیون تومان ارایه و با قیمت یکصد و ۴۰ میلیون تومان فروخته شد.

۷) «بهار» رنگ‌روغن روی بوم اثر الیکا ابراهیمی قاجار با کمینه ۶۰ و بیشینه ۸۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت یکصد میلیون تومان به فروش رسید.

۸) «بدون‌عنوان» از مجموعه «درخت قره‌آغاج»، رنگ‌روغن روی بوم اثر ساوالان جماعتی ثمرین با برآورد قیمت ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان ارایه و با قیمت ۷۰ میلیون تومان فروخته شد.

۹) «زیر نقاب شب» مرکب و اکریلیک روی بوم اثر مانلی منوچهری با برآورد قیمت ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت ۶۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۱۰) «بدون‌عنوان» رنگ‌روغن روی بوم از فرشاد نکومنش با برآورد قیمت ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان ارایه و با قیمت ۷۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۱) «گراند هتل، بندر انزلی» اکریلیک روی بوم اثر زهرا امیریگانه با کمینه ۵۰ و بیشینه ۷۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت ۷۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۱۲) «بدون‌عنوان» ترکیب‌مواد روی بوم از فرشید مثقالی با کمینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون و بیشینه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ارایه و با قیمت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۳) «هر کجا پنداشت توست دوزخ است و هر کجا تو نیستی بهشت است» رنگ‌روغن روی بوم اثر زهرا قیاسی با برآورد قیمت ۸۰ تا یکصد و ۲۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۱۴) «ساختمان سینگر در خیابان سعدی» رنگ‌روغن روی بوم، سه‌لته‌ای، اثر مرجان نعمتی با برآورد قیمت ۸۰ تا یکصد و ۲۰ میلیون تومان ارایه و با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۵) «بدون‌عنوان» اکریلیک روی بوم اثر بهرام غنچه‌پور با برآورد قیمت ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۱۶) «پوسته از مجموعه دچار» ترکیب‌مواد روی بوم اثر آذین ذوالفقاری با برآورد قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان ارایه و با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۷) «بدون‌عنوان» رنگ‌روغن و کاهگل روی بوم اثر پرویز کلانتری با برآورد قیمت سه تا چهار میلیارد تومان عرضه و با قیمت سه میلیارد و یکصد میلیون تومان فروخته شد.

۱۸) «بدون‌عنوان» از مجموعه «تل‌-وار» رنگ‌روغن روی بوم از طاهر پورحیدری با برآورد قیمت ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان ارایه و با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۹) «بدون‌عنوان» خاتم اثر مهدی شیراحمدی با کمینه ۵۰۰ و بیشینه ۷۰۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت ۸۵۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۲۰) «بدون‌عنوان» از مجموعه «دروازه زمان» ترکیب‌مواد روی بوم اثر طاهره صمدی‌طاری با کمینه ۲۵۰ و بیشینه ۳۵۰ ارایه و با قیمت ۳۸۰ میلیون تومان فروخته شد.

۲۱) «بدون‌عنوان» ترکیب‌مواد روی بوم از علیرضا چمک با برآورد قیمت ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت یکصد میلیون تومان به فروش رسید.

۲۲) «بدون‌عنوان» چاپ دیجیتال روی بوم اثر افشان کتابچی با برآورد قیمت ۸۰ تا ۱۲۰میلیون تومان ارایه و با قیمت یکصد و ۱۰ میلیون تومان فروخته شد.

۲۳) «کمی نزدیکتر شویم» رنگ‌روغن روی بوم اثر بارانا سعادت با کمینه ۵۰ و بیشینه ۷۰ میلیون تومان ارایه شد و با قیمت یکصد و ۷۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۲۴) «شماره ۱۰ از مجموعه بازگشت زمان» چاپ دیجیتال، آیینه و اکریلیک روی چوب پنج‌لته‌ای اثر سمیرا علیخانزاده که سال ۱۳۹۵ در ششمین حراج تهران ارایه شده، در هجدهمین دوره این رویداد با کمینه ۷۰۰ و بیشینه ۹۰۰ میلیون تومان ارایه و با قیمت ۹۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۲۵) «کنار چشمه از مجموعه در حاشیه یک روستای گمشده» رنگ‌روغن روی بوم اثر داوود زندیان با برآورد قیمت ۸۰۰ تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ارایه و با قیمت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۲۶) «معما ۹۲» گواش روی مقوا اثر آیدین آغداشلو با برآورد قیمت چهار تا پنج میلیارد تومان عرضه و با قیمت چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۲۷) «بدون‌عنوان» رنگ‌روغن و خودکار روی مقوا از احمد مرشدلو با برآورد قیمت ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان ارایه شد و با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۲۸) «شماره ۵» از مجموعه «رنسانس، بیرون از قاب» چاپ روی کاغذ عکاسی اثر سروش میلانی‌زاده با کمینه ۸۰ و بیشینه ۱۲۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۹۰ میلیون تومان فروخته شد.

۲۹) «خواستم مثل آسمان باشم» ترکیب‌مواد روی بوم اثر هامون علی‌پور با کمینه ۴۰ و بیشینه ۶۰ میلیون تومان ارایه شد و با قیمت ۵۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۳۰) «بدون‌عنوان» از مجموعه «هنگامی که صندلی‌ها همچون جوجه‌تیغی‌ها رفتار می‌کنند» اکریلیک و رنگ‌روغن روی بوم اثر مصطفی چوبتراش با برآورد قیمت یکصد و ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت یکصد و ۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

۳۱) «بدون‌عنوان» اکریلیک روی بوم از حسین شاه‌طاهری با برآورد قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان ارایه شد و با قیمت ۴۴۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۳۲) «تب» رنگ‌روغن روی بوم اثر زهرا صدری با کمینه ۴۰ و بیشینه ۶۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

۳۳) «بدون‌عنوان» ترکیب‌مواد روی بوم متعلق به سمیرا اسکندرفر با برآورد قیمت ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان ارایه شد و با قیمت ۱۲۰میلیون تومان به فروش رسید.

۳۴) «عباس آقا و ناناز خانوم» مجسمه، فایبرگلاس و اکریلیک اثر بیتا فیاضی، رکنی حائری‌زاده با کمینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و بیشینه ۲ میلیارد تومان عرضه و با کمینه اعلام شده، فروخته شد.

۳۵) «دیو» حجم، کامپوزیت و ورق طلا، شماره پنج از تعداد ۱۰ نسخه اثر فریدون آو با برآورد قیمت یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارایه و با قیمت یک میلیارد تومان فروخته شد.
۳۶) «رستمه (شیرزن/زن قهرمان)» حجم، سرامیک لعابدار اثر بهزاد اژدری با برآورد قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۳۷) «رستم» حجم، برنز اثر صادق ادهم با کمینه ۳۰۰ و بیشینه ۴۰۰ میلیون تومان عرضه شد و با ۴۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

۳۸) «بدون‌عنوان» رنگ‌روغن روی بوم از هومن بیات با برآورد قیمت ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان ارایه و با قیمت ۹۰ میلیون تومان فروخته شد.

۳۹) «بدون‌عنوان» حجم، سرامیک لعابکاری‌شده از محسن فولادپور با برآورد قیمت ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۴۰) «بدون‌عنوان» از مجموعه «مسخ تاریخ» اکریلیک روی بوم متعلق به کیومرث کیاست با کمینه ۴۰ و بیشینه ۶۰ میلیون تومان ارایه و با قیمت ۷۰ میلیون تومان فروخته شد.

۴۱) «مینیاتورهای سیاه» رنگ‌روغن روی بوم اثر زنده یاد کامبیز درم‌بخش با کمینه ۵۰۰ و بیشینه ۷۰۰ میلیون تومان ارایه و با قیمت کمینه اعلام شده، فروخته شد.

۴۲) «بدون‌عنوان» گواش و اکریلیک روی پارچه چسبانده‌شده روی تخته اثر عباس شهسوار با برآورد قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۴۳) «مرلین می‌گرید، مرلین می‌میرد» ترکیب‌مواد روی بوم اثر محمد بزرگی با برآورد قیمت ۴۰۰ تا ۶۰۰ ارایه و با قیمت ۵۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

۴۴) «بدون‌عنوان» رنگ‌روغن روی بوم از رضا درخشانی با کمینه ۸۰۰ و بیشینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عرضه شد و با کمینه اعلام شده، به فروش رسید.

۴۵) «آشفتگی درخت» حجم، سنگ مرمر، چوب و فایبرگلاس اثر فاتک موسوی با برآورد قیمت ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان ارایه و با قیمت یکصد میلیون تومان فروخته شد.

۴۶) «نیمه پنهان» از مجموعه «تعادل» حجم، چوب اثر مرتضی بصراوی با برآورد قیمت ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت ۷۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۴۷) «بدون‌عنوان» ترکیب‌مواد روی بوم متعلق به پرویز کلانتری با کمینه یک میلیارد و بیشینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارایه و با کمینه اعلام شده، فروخته شد.) «بدون‌عنوان» از مجموعه «شرایط ناپایدار» رنگ‌روغن روی بوم اثر زینب موحد با برآورد قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۲۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

۴۹) «بدون‌عنوان» رنگ‌روغن روی گونی اثر امین نورانی با برآورد قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان ارایه شد و با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۵۰) «بدون‌عنوان» ترکیب‌مواد روی بوم اثر شیرین آزادی با برآورد قیمت ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۸۰ میلیون تومان فروخته شد.

۵۱) «بدون‌عنوان» رنگ‌روغن روی بوم اثر الهام یزدانیان با برآورد قیمت ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان ارایه شد و با قیمت یکصد میلیون تومان به فروش رسید.

۵۲) «بدون‌عنوان» ترکیب‌مواد روی بوم اثر مریم طاهریان‌فر با کمینه ۶۰ و بیشینه ۸۰ میلیون تومان عرضه و با قیمت ۷۰ میلیون تومان فروخته شد.

۵۳) «بدون‌عنوان» ترکیب‌مواد روی بوم اثر گلناز قدیری با برآورد قیمت ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان، با قیمت ۸۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۵۴) «بدون‌عنوان» اکریلیک بدون بوم (دو رو) اثر علی مشهدی‌الاصل با برآورد قیمت ۸۰ تا یکصد و ۲۰ میلیون تومان ارایه و با قیمت یکصد و ۹۰ میلیون تومان فروخته شد.

۵۵) «بدون‌عنوان» ترکیب‌مواد روی بوم اثر مسعود عربشاهی با کمینه چهار و بیشینه پنج میلیارد تومان عرضه شد و با قیمت چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.) «بدون‌عنوان» کولاژ روی مقوا اثر پروانه اعتمادی با برآورد قیمت ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان ارایه شد و با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۵۷) «زن فرنگی روی فرش ایرانی II» قالیچه بیجار و نئون اثر پرویز تناولی با کمینه چهار و بیشینه پنج میلیارد تومان عرضه و با بیشینه اعلام شده، فروخته شد.

۵۸) «پیون» حجم، برنج، چوب و لاتکس، شماره ۲ از تعداد سه نسخه اثر تیمو ناصری که سال ۱۳۹۹ در سیزدهمین حراج تهران ارایه شده، در هجدهمین دوره این رویداد با کمینه ۲ میلیارد و بیشینه سه میلیارد تومان ارایه و با قیمت ۲ میلیارد تومان فروخته شد.

۵۹) «ثبت یک تولد» حجم، توری گالوانیزه و گلوله‌های فولادی اثر کامبیز صبری با برآورد قیمت ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ارایه و با قیمت ۸۰۰ میلیون فروخته شد.

۶۰) «آب را گل نکنیم» از مجموعه «یادمان سهراب سپهری» حجم، برنز اثر لیلی طاهری با برآورد قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان عرضه شد و با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۶۱) «پیر علم» (از پروژه واقع‌نمایی‌ها، فصل پنجم: وساطت الهی) چاپ دیجیتال روی بوم اثر مهدی مقیم‌نژاد با کمینه یکصد و بیشینه یکصد و ۵۰ میلیون تومان تومان ارایه و با کمینه اعلام شده، فروخته شد.

۶۲) «صاحبان نفت» رنگ‌روغن روی بوم اثر پرویز حبیب‌پور با برآورد قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، ۱۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

۶۳) «بدون‌عنوان» رنگ‌روغن روی بوم اثر فریبا فرقدانی با برآورد قیمت ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان، ۷۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۶۴) «بدون‌عنوان» از مجموعه «قدم برداشتن در تاریکی» رنگ‌روغن روی بوم اثر علی ذاکری با برآورد قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، ۲۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

۶۵) «بدون‌عنوان» اکریلیک روی بوم اثر سارا آریان‌پور با برآورد قیمت یکصد تا یکصد و ۵۰ میلیون تومان، یکصد و ۴۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۶۶) «شهر فرنگ» ماژیک و اکریلیک روی بوم اثر علی رضوی با برآورد قیمت ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان، یکصد میلیون تومان فروخته شد.

۶۷) «بدون‌عنوان» رنگ‌روغن روی بوم اثر مرتضی قاسمی، سینا قاسمی، مجتبی قاسمی با برآورد قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان، ۷۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۶۸) «بدون‌عنوان» چاپ دیجیتال روی بوم اثر مجید کورنگ‌بهشتی با برآورد قیمت یکصد تا یکصد و ۵۰ میلیون تومان، یکصد و ۱۰ میلیون تومان فروخته شد.

۶۹) «بدون‌عنوان» رنگ‌روغن روی بوم اثر حسین محمدی با برآورد قیمت یکصد و ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، ۲۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۷۰) «بدون‌عنوان» از مجموعه «پراکندگی‌ها» اکریلیک روی بوم اثر حامد صحیحی با برآورد قیمت یکصد تا یکصد و ۵۰ میلیون تومان، یکصد و ۱۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۷۱) «شماره ۲» از مجموعه «ĀBbè» ترکیب‌مواد روی بوم اثر مرتضی احمدوند با برآورد قیمت ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان، ۵۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۷۲) «جزیره مردگان» رنگ‌روغن روی بوم اثر آرین لواسانی با برآورد قیمت ۸۰ تا یکصد و ۲۰ میلیون تومان، ۸۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۷۳) «بدون‌عنوان» ترکیب‌مواد روی بوم اثر حبیب توحیدی با برآورد قیمت ۸۰ تا یکصد و ۲۰ میلیون تومان، ۸۰ میلیون تومان فروخته شد.

۷۴) «بدون‌عنوان» چاپ دیجیتال روی بوم اثر محمدرضا شریف‌زاده با برآورد قیمت ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان، ۷۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۷۵) «لنز شماره یک» از مجموعه «فنون کهن کیمیا» اکریلیک و ورق‌طلا روی بوم، دولته‌ای اثر شهریار احمدی با کمینه سه و بیشینه چهار میلیارد تومان ارایه و با قیمت سه میلیارد و یکصد میلیون تومان فروخته شد.) «بدون‌عنوان» اکریلیک روی بوم اثر اکرم افضلی با برآورد قیمت ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان، با قیمت یکصد و ۴۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۷۷) «اسب‌های بی‌سوار» ترکیب‌مواد روی بوم اثر محمدهادی فدوی با برآورد قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، ۴۲۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۷۸) «تمام ترس‌هایم با نفس‌های تو، از آیینه‌های جهان پاک خواهد شد» ترکیب‌مواد روی بوم اثر کیوان عسگری با برآورد قیمت ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان، ۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

۷۹) «گذار» اکریلیک روی بوم اثر مریم مقدم با برآورد قیمت ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان، ۷۰ میلیون تومان فروخته شد.

۸۰) «شطرنج ماه شماره ۲» ترکیب‌مواد روی بوم اثر ماهیار چرمچی با برآورد قیمت ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان، یکصد میلیون تومان به فروش رسید.

۸۱) «شام آخر» اکریلیک و رنگ‌روغن روی بوم اثر حامد نوروزی با برآورد قیمت ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان، فروخته شد.

۸۲) «بدون‌عنوان» رنگ‌روغن روی بوم اثر فرامرز خانی با برآورد قیمت ۸۰ تا یکصد و ۲۰ میلیون تومان، ۹۰ میلیون تومان فروخته شد.

۸۳) «بدون‌عنوان» از مجموعه «قوای زروان» ترکیب‌مواد روی بوم اثر هیرو شیخ‌الاسلامی با برآورد قیمت ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان، یکصد و ۵۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۸۴) «بدون‌عنوان» ترکیب‌مواد روی بوم اثر ارسیا مقدم با کمینه ۸۰۰ میلیون تومان و بیشینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، با کمینه اعلام شده، فروخته شد.

۸۵) «بدون‌عنوان» رنگ‌روغن روی بوم اثر سلمان خوشرو با برآورد قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان، ۴۸۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۸۶) «بدون‌عنوان» ترکیب‌مواد روی بوم اثر فرخ مهدوی با برآورد قیمت ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان، ۷۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

۸۷) «هدیه» دیجیتال آرت روی بوم اثر رومین محتشم با برآورد قیمت ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان، ۶۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۸۸) «هنوز» حجم، فایبرگلاس، آهن و چوب اثر آرمین پورفهیمی با برآورد قیمت ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان، ۸۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۸۹) «بدون‌عنوان» از مجموعه «فروغ فرخزاد» رنگ‌روغن و اکریلیک روی بوم اثر سعید احمدزاده با برآورد قیمت یکصد تا یکصد و ۵۰ میلیون تومان، یکصد و ۷۰ میلیون تومان فروخته شد.

۹۰) «بدون‌عنوان» رنگ‌روغن روی بوم اثر سارا سهیلی‌فر با برآورد قیمت ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان، ۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

۹۱) «بدون‌عنوان» از مجموعه «پرتره‌های آقای فرشته» رنگ‌روغن و ورق‌نقره روی بوم، سه‌لته‌ای اثر مائده امیری با برآورد قیمت ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان، ۸۰ میلیون تومان فروخته شد.

۹۲) «بدون‌عنوان» اکریلیک روی بوم اثر پانته‌آ سیروس برآورد قیمت ۸۰ تا یکصد و ۲۰ میلیون تومان، یکصد و ۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

۹۳) «بدون‌عنوان» رنگ‌روغن روی بوم اثر وحید حکیم با برآورد قیمت ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان، ۴۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۹۴) «بدون‌عنوان» از مجموعه «رشدکرده» اکریلیک روی بوم اثر لاله معمار اردستانی با برآورد قیمت ۸۰ تا یکصد و ۲۰ میلیون تومان، ۸۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۹۵) «بدون عنوان» از مجموعه «گره‌ها» اکریلیک رو تخته، سه‌لته‌ای اثر کوروش شیشه‌گران با کمینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون و بیشینه ۲ میلیارد تومان، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۹۶) «پدرم روضه رضوان به دو گندم بفروخت؟» ترکیب‌مواد روی بوم اثر محمد فدوی با برآورد قیمت ۸۰ تا یکصد و ۲۰ میلیون تومان، ۸۰ میلیون تومان فروخته شد.

۹۷) «دشت‌های بی‌حاصل» رنگ‌روغن روی بوم اثر زهرا شفیع با برآورد قیمت ۸۰ تا یکصد و ۲۰ میلیون تومان، ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۹۸) «بدون عنوان» اکولین روی کاغذ برنج اثر یدالله درخشانی با برآورد قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان، ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۹۹) «بدون‌عنوان» از مجموعه «ورونیکا» رنگ‌روغن روی بوم اثر آزاده رزاق‌دوست با برآورد قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان، ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۰۰) «بدون‌عنوان» ترکیب‌مواد روی بوم اثر فرشته ستایش با برآورد قیمت یکصد تا یکصد و ۵۰ میلیون تومان، یکصد میلیون تومان به فروش رسید.

۱۰۱) «بدون‌عنوان» از مجموعه «شاید» اکریلیک روی بوم اثر مینا نادری با برآورد قیمت ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان ارایه شد، اما به فروش نرسید.

۱۰۲) «خرمالوهای خیابان ویلا» ترکیب‌مواد روی بوم اثر اشلینگ ساره حق‌شناس، با برآورد قیمت ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان، ۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۰۳) «بدون‌عنوان» ترکیب‌مواد روی بوم اثر سیما شاهمرادی با برآورد قیمت یکصد و ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، ۲۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۱۰۴) «بدون‌عنوان» اکریلیک روی بوم اثر روشنا رستمی با برآورد قیمت ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان، ۹۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۰۵) «بدون‌عنوان» از مجموعه «مینوتورها» رنگ‌روغن روی بوم اثر سلیم صالحی با برآورد قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان، ۵۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۱۰۶) «بدون‌عنوان» حجم، ترکیب‌مواد اثر بیژن نعمتی‌شریف با برآورد قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان، ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۰۷) «بدون‌عنوان» حجم، چوب اثر عین‌الدین صادق‌زاده با برآورد قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان، ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۰۸) «بدون‌عنوان» از مجموعه «پیرآهن» فلز، اثر محمد زحمتکش با برآورد قیمت ۸۰ تا یکصد و ۲۰ میلیون تومان، یکصد و ۳۰ میلیون تومان به فروش رسید.

۱۰۹) «بدون‌عنوان» اکریلیک روی بوم اثر مهشید رحیم تبریزی با برآورد قیمت ۸۰ تا یکصد و ۲۰ میلیون تومان، یکصد میلیون تومان فروخته شد.

۱۱۰) «اعداد مقدس» جوهر و اکریلیک روی بوم اثر بهروز زیندشتی با برآورد قیمت ۸۰ تا یکصد و ۲۰ میلیون تومان، یکصد و ۵۰ میلیون تومان به فروش رسید.) «بی من مرو» از مجموعه «کهکشان» ترکیب‌مواد روی بوم اثر ساناز البرزی با برآورد قیمت ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان، ۲۸۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۱۲) «سه‌گانه ۱» از مجموعه «تا ۱۳ هرتز» حکاکی روی فولاد ضدزنگ، سه‌لته‌ای اثر امیرنصر کم‌گویان با برآورد قیمت ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان، ۲۸۰ میلیون تومان فروخته شد.

۱۱۳) «بدون‌عنوان» از مجموعه «الگوهای بی‌پایان» ماژیک روی کاغذ اثر نرگس هاشمی با برآورد قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان ارایه شد، اما به فروش نرسید.

۱۱۴) «بدون‌عنوان» اکریلیک روی فیبر اثر مجتبی تاجیک با برآورد قیمت یکصد و ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، یکصد و ۷۰ میلیون تومان فروخته شد.

گفتنی است رویداد «حراج تهران» از سال ۱۳۹۱ هر ساله در دو نوبت؛ تابستان ویژه هنر معاصر و زمستان ویژه هنر مدرن ایران برگزار می‌شود که زمستان سال گذشته، این رویداد برگزار نشد و ۳۰ تیرماه امسال هفدهمین دوره حراج تهران ویژه «هنر مدرن و معاصر» با ۱۱۰ اثر از یکصد هنرمند برگزار شد و در این رویداد، یکصد اثر به مبلغ ۲۱۱ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان به فروش رسید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.