چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

وزیر ارشاد:

در حوزه سینما یک سال بی نظیر را تجربه می‌کنیم/ پیش‌بینی می‌شود که تعداد تماشاگران سینماها تا پایان سال به بیش ۳۰ میلیون نفر برسد

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص جزئیات تصویب سند ملی موسیقی و خیز سینمای ایران برای هزار میلیاردی شدن در گیشه سینماها صحبت کرد.

به گزارش سینماپرس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدمهدی اسماعیلی پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران از شرایط سند ملی موسیقی و گیشه سینما سخن گفت.

وی در ابتدا بیان کرد: «ثبت‌نام بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر چند روزی است که آغاز شده که در همین راستا ۶۲۱ فیلم از ۸۷ کشور برای حضور در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر ثبت نام کردند.»

وزیر ارشاد از سند ملی موسیقی خبر داد، مخاطبین زیادش را دلیلی برای لزوم تنظیم‌گری آن دانست و بیان کرد: «آیا موسیقی که بالاترین میزان استقبال را در جامعه دارد باید تنظیم شود یا نه؟ این اتفاق افتاده است و مبانی فقهی «سند موسیقی» مبتنی بر آرای فقهی رهبر انقلاب و امام و مراجع تقلید تنظیم شده و برای این کار یک گروه حوزوی بسیار قوی با ما همکاری کردند.»

اسماعیلی همچنین خبری از جشنواره هنرهای تجسمی فجر داد و گفت که «همچنین در حوزه آثار تجسمی ۱۰۰۷۶ اثر تاکنون ثبت شده است.»

برگزاری جشنواره مطبوعات کشور را بعد از دهه فجر با چندین سال وقفه خبر بعدی وزیر ارشاد بود.

اسماعیلی همچنین در رابطه با حریم تئاترشهر توضیح داد: «ایجاد یک فضایی اختصاصی در محل تئاتر شهر تهران یک مطالبه بیش از ۳۰ سال اصحاب تئاتر بود که برآورده شد.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «ما در حوزه سینما یک سال بی نظیر را تجربه می‌کنیم. پیش‌بینی می‌شود که تعداد تماشاگران سینماها تا پایان سال به بیش ۳۰ میلیون نفر برسد. در مورد فروش پیش بینی این است که به بیش از هزار میلیارد فروش برسیم.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.