چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

کاظم هژیر آزاد:

امیدوارم «تئاتر شهر» از حالت زشت فعلی بیرون بیاید

کاظم هژیرآزاد در تشییع پیکر نصرت‌الله کریمی

سینماپرس: بازیگر پیشکسوت و عضو هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر گفت: هر اقدامی که برای حفظ ساختمان زیبای تئاتر شهر به عنوان یک میراث فرهنگی انجام بشود خوب و پسندیده است. فرقی نمی‌کند این اقدام کشیدن دیوار و حریم یا استخدام پاسبان باشد.

به گزارش سینماپرس، کاظم هژیر آزاد در گفت‌وگو با ایرنا با مرور تاریخچه ساختمان تئاتر شهر اظهار داشت: قبل از انقلاب یادم می آید چند نفر از طرف کلانتری با لباس و باتوم اطراف تئاتر شهر مراقب بودند که غریبه و معتاد اینجا نیایند. یک مدتی دیوار کوتاهی وجود داشت که اطرافش نرده های آهنی کشیده بودند. این دیوار به قدری کوتاه بود که جلوی دید ساختمان را نگرفته بود. بعد از انقلاب این دیوار را برداشتند.

کاظم هژیر آزاد، بازیگر

وی با اشاره به طرح احداث حریم در اطراف تئاتر شهر افزود: به نظر می‌رسد زورشان به دستفروشان اطراف تئاتر شهر نرسیده است. امیدوارم تئاتر شهر از حالت زشت فعلی بیرون بیاید. الان شاهدیم که معتادها اطراف تئاتر شهر آتش روشن می‌کنند و می خوابند. کارتن خواب هم خیلی زیاد است. فراموش نکنیم که تئاتر شهر یکی از نمادهای هنری مملکت ماست.

هژیر آزاد با تاکید بر این که حریم احداث شده خودش باید قشنگ و چشم‌نواز باشد بیان کرد: هر میراث فرهنگی نیازمند نگهداری است و ایجاد حریم به تنهایی کافی نیست. باید به جنبه‌های هنری این حریم نیز توجه شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.