شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد:

تصمیم داریم به واسطه ضعفی که در حوزه ادبیات نمایشی وجود دارد مجموعه کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار کنیم

کاظم نظری

سینماپرس: مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در دولت سیزدهم سیاست های جشنواره تئاتر فجر را تشریح کرد.

به گزارش سینماپرس، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز شنبه نهم دی ماه همزمان با برگزاری ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در دولت سیزدهم سیاست‌ها و برنامه‌های جشنواره بین المللی تئاتر فجر در استان‌ها را تشریح کرد.

کاظم نظری در ابتدای این مراسم گفت: اولاً از همه دوستان استانی صمیمانه قدردانی می‌کنم که در برگزاری جشنواره‌های استانی نهایت همکاری را با ما داشتند. این در حالی است که عزیزان ما در جشنواره‌های منطقه‌ای هم نهایت همکاری را داشتند که جا دارد از همه عزیزان قدردانی ویژه ای داشته باشیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همان گونه که می‌دانید جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای هشت سال تعطیل بود اما با حمایت وزیر فرهنگ و معاونت امور هنری جشنواره‌های منطقه‌ای ما دوباره برگزار شد که واقعاً مایه مسرت است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: جشنواره تئاتر فجر از روز ۲۶ دی ماه در بخش‌های رادیویی و پژوهش آغاز می‌شود. ما در حوزه بین المللی هم کارهای خوبی داریم که در روزهای بعد پیرامون آنها اطلاع رسانی می‌کنیم. در حوزه جشنواره‌های منطقه‌ای هم تصمیم داریم در صورت کیفیت خوب کارها حدود ۱۲ اثر را برای حضور در جشنواره انتخاب کنیم که امیدوارم بتوانیم شاهد شور و نشاط خوبی در این عرصه باشیم. در حوزه تئاتر خیابانی هم نهایت تلاش خودمان را انجام می‌دهیم که بهترین گروه‌های تهرانی و استانی در جشنواره حضور مؤثری داشته باشند.

نظری ادامه داد: در تدارک این هستیم که به واسطه تلویزیون تئاتر ایران شرایطی را فراهم کنیم که هنرمندان استانی هم بتوانند در قالب این بستر رسانه‌ای به تماشای آثار به نمایش درآمده در جشنواره بنشینند. ما پس از برگزاری جشنواره تئاتر فجر هم شاهد برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در شهر زیبای اردکان هستیم که امیدوارم این جشنواره نیز بتواند در استان یزد میزبان شایسته ای برای هنرمندان و کارگردانان باشد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: تصمیم داریم به واسطه ضعفی که در حوزه ادبیات نمایشی وجود دارد مجموعه کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار کنیم که بنده از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در این زمینه مساعدت‌های لازم را برای تولید محتواهای نمایشی داشته باشند. من از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در شناسایی هنرمندان و نحوه ثبت‌نام جوانان خلاق در این زمینه به ما کمک کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.