چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد:

تدوین «سند ملی هنرهای تجسمی» لزوم عقلی و قانونی دارد/ بنا داریم تا پایان امسال نسخه اولیه را برای فرآیند تصویب ارائه کنیم

محمد خراسانی زاده

سینماپرس: محمد خراسانی­‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پایان تدوین پیش نویس سند ملی هنرهای تجسمی و ارائه به شورای هنر جهت تصمیم‌گیری خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با توانا، درباره آخرین وضعیت تدوین سند ملی هنرهای تجسمی اظهار کرد: تدوین سند ملی هنرهای تجسمی لزوم عقلی و قانونی دارد. هنرهای تجسمی گسترده‌ترین جامعه مخاطبین در میان تمام عرصه‌های هنری دارد. اگر مجموع هنرمندان سینما، موسیقی، ادبی و نمایشی دور هم جمع شوند مجموع تعداد هنرمندانشان از بخشی از هنرمندان هنرهای تجسمی کمتر است. این گستردگی نیاز به زیرساخت‌های قانونی دارد. در حال حاضر در این بخش خلا جدی حس می‌شود و باید در سطح ملی به آن فکر شود.

وی افزود: در نقشه مهندسی فرهنگی کشور الزام شده است این سند شکل بگیرد. از سال ۱۳۹۹ برای تدوین آن گام‌هایی برداشته شده است و پیش نویس سند هم وجود دارد اما نیاز به بازنگری دارد. ما بنا داریم تا پایان امسال نسخه اولیه که از سمت ما و متخصصین جمع بندی نهایی شده است را برای فرآیند تصویب ارائه کنیم. امیدواریم سند ملی سکویی برای ایجاد سایر زیرساخت‌های قانونی باشد.

مدیرکل هنرهای تجسمی خاطرنشان کرد: سعی داریم در عرصه‌هایی همچون حراجی‌ها، عرضه موقت آثار هنرهای تجسمی، اصالت سنجی و ارزش‌گذای آثار، عرصه رویدادها و نمایشگاه‌ها، توسعه فعالیت‌های تجسمی و نگارخانه ها و حوزه صادرات و واردات آثار هنرهای تجسمی سندی کامل و به روز جمع بندی کنیم.

لزوم تدوین سندملی در حوزه‌های مختلف هنری از چند سال پیش آغاز شده است اما اخیرا با تصویب نهایی سندملی موسیقی، تدوین سندهای دیگر همچون سندملی هنرهای تجسمی شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.