به گزارش سینماپرس، در گفتوگوی ویژه خبری شب گذشته حسن عابدینی معاون امور استانهای رسانه ملی و علیرضا شریفی معاون فناوری و توسعه رسانه ملی درباره جزئیات تبلیغات تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی صحبت کردند.
علیرضا شریفی معاون فناوری و توسعه رسانه ملی گفت: رسانه ملی جهت سیگنال رسانی برای هموطنان در بخش ملی و استانی از ۳۳ مرکز بهره میگیرد و از این تعداد ۳۲ مرکز درگیر پروژه انتخابی شدند تا ۲۰۸ حوزه انتخاباتی که وزارت کشور آنها را معرفی کرده است را پوشش دهند.
وی افزود: از این ۲۰۸ حوزه انتخاباتی پنج حوزه اختصاص به اقلیتهای مذهبی دارد و ۲۰۳ حوزه دیگر آن در دستور کار معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی قرار گرفت که در ۳۲ مرکز پخش باید توزیع شود.
۱۸۰ کانال در ۲۶ استان راهاندازی شده است
شریفی عنوان کرد: مردم بعد از افتتاح هر حوزه انتخاباتی که از طریق شبکه استانی افتتاح میشود، مجدد سرچ کنند و کانالهای جدید در ادامه کانالهای ملی و استانی قرار میگیرد.
همچنین حسن عابدینی معاون امور استانهای رسانه ملی گفت: بحث محتوا همزمان با افتتاح و راه اندازی دو ساعته کانالها به صورت آزمایشی آغاز میشود، محتوا شامل سرود ملی بر اساس المانها و نمادهایی است که در حوزه انتخاباتی برنامهریزی شده است.
عابدینی توضیح داد: ما از دو مجری در هر استان و مجریانی که در تهران هستند استفاده کردهایم و ۸۰ مجری نمونه الگو را اجرا کردند و در سایت قرار میدهیم و هر داوطلبی میتواند هر مجری که باب میل خودش باشد را انتخاب کند.
وی عنوان کرد: مطالبی که در ۲۰ دقیقه در چارچوب عدالت انتخاباتی مطرح میشود شامل زندگینامه کوتاه و صحبتی درباره اینکه دیدگاه نامزد انتخاباتی نسبت به برخی از موضوعات ملی و حوزه انتخاباتی همچون چالشها و راهکارهای حل معضلات چیست است. مثلا دیدگاهش درباره واردات خودرو را مطرح کند. البته سوالات و محتوا برای همه یکسان است. در بخش دیگری ۱۰ نفر از نفرات مورد اعتماد در قشرهای مختلف نماینده حضور پیدا کنند.
وی افزود: در بخش دیگری ۱۰ نفر از نفرات مورد اعتماد در قشرهای مختلف نماینده حضور پیدا کنند. در یک حوزه انتخاباتی چند نماینده با هم میتوانند ویدئو مشترک تولید کنند و این ویدیو چند بار پخش شود.
سوم تا نهم اسفند ماه آغاز زمان تبلیغات تلویزیونی نامزدها
عابدینی میگوید: قانون مکلف کرده که صداوسیما میتواند تا حدودی هزینههای تمام شده را بگیرد و با این تفسیر صدا و سیما اگر میخواست هزینه تمام شده را بگیرد رقم بالایی میشد؛ بنابراین یک کف قیمتی را گذاشتند و ما پیشنهاد داده بودیم و متفاوت با این هزینهها بود.
ارسال نظر