یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶

کارگردان «میرو» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

جشنواره‌ها ویترین مناسبی هستند که تکلیف فیلم‌ها را به خصوص برای اکران عمومی روشن می‌کنند

حسین ریگی در نشست خبری فیلم سینمایی هوک

سینماپرس: حسین ریگی کارگردان سینما که با «میرو» در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: هدف من در سینما نشان دادن استان محروم سیستان و بلوچستان از زوایای مختلف است و امیدوارم مردم کشورمان از طریق فیلم هایم بتوانند با مردمان شریف و زحمتکش این خطه از میهن مان بیشتر آشنا شوند.

کارگردان فیلم های سینمایی «هوک» و «لیپار» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نگاه من به سینما کاملاً مشخص است و قطعاً زاویه دیدم در فیلم ها هرگز عوض نخواهد شد. هدف من در سینما نشان دادن استان محروم سیستان و بلوچستان از زوایای مختلف است و امیدوارم مردم کشورمان از طریق فیلم هایم بتوانند با مردمان شریف و زحمتکش این خطه از میهن مان بیشتر آشنا شوند.

وی ادامه داد: «میرو» فیلمی کودک و نوجوان است که در بستری بومی روایت می شود. من در این فیلم برآن شدم تا از حرکت هایی که کمتر در سینمای ایران انجام می شود استفاده کنم. قطعاً تجربه دو فیلم قبلی ام یعنی «هوک» و «لیپار» و نقطه نظراتی که دوستان در خصوص آن آثارم داشتند باعث شده تا در این فیلم با تجربه اندوخته دو کار قبلی پشت دوربین بروم و سعی کنم اثری بهتر و متفاوت تر ارائه دهم.

این سینماگر در پاسخ به این پرسش که آیا «میرو» با توجه به فضای دفاع مقدسی که دارد در دسته آثار سینمای راهبردی و استراتژیک جای می گیرد یا خیر اظهار داشت: ژانر کودک و نوجوان و پرداختن به مسأله استان سیستان و بلوچستان در راستای اهداف سینمای استراتژیک است. بنده معتقدم همین که بتوانیم در سینما سیستان و بلوچستان را که با کم لطفی زیاد در سینما روبرو شده است معرفی کنیم خودش حرکتی استراتژیک محسوب می شود. از سوی دیگر ژانر کودک و نوجوان به عنوان ژانری مهم که کمتر در سینمای کشورمان به آن پرداخته می شود نیز به خودی خود دارای اهمیت بسیار زیادی است.

ریگی خاطرنشان کرد: بخشی از فضای فیلم «میرو» متعلق به دهه ۶۰ شمسی و ایام دفاع مقدس است و این برای اولین بار است که به مقوله دفاع مقدس در استان سیستان و بلوچستان در یک اثر سینمایی پرداخته می شود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه حضور در جشنواره برای سینماگران اهمیت زیادی دارد ابراز داشت: برای من همیشه فیلمسازی دارای اولویت است؛ حتی زمانی که فیلم های کوتاه و مستند می‌ساختم و در جشنواره‌های متعدد شرکت می کردم هم صرف حضور در جشنواره برایم زیاد دارای اهمیت نبود اما همیشه معتقد بوده و هستم که تمامی جشنواره های می‌توانند فضای خوبی را برای دیده شدن فیلم ها به وجود آورند. فیلم ها در جشنواره ها است که قاعدتاً مخاطبان خاص خود را پیدا می کنند و جشنواره ها ویترین مناسبی هستند که تکلیف فیلم ها را به خصوص برای اکران عمومی روشن می کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.