شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

در مراسم اهدای «جایزه قلم مقدس» مطرح شد؛

وزیر فرهنگ: فضای رسانه‌ای فضای نقد و آزادی بیان است

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه روزنامه‌نگاری برای کشور افتخارآفرین بوده است، گفت: روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی نباید تحت تاثیر مشهورات قرار بگیرد.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی شنبه- ۱۴ بهمن ماه- در دومین آیین اهدای «جایزه قلم مقدس» و تجلیل از روزنامه‌نگاران تراز انقلاب اسلامی با گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، اظهارداشت: یاد امام عزیز احیاگر عدالت، آزادی و استقلال و یاد و نام همه شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم، امنیت، دستاوردهای علمی، سلامت و حاج قاسم سلیمانی عزیز را گرامی می‌داریم و صلواتی به ایشان هدیه می‌کنیم.

مگر می‌شود، ۱۰ هزار کودک به شهادت برسند، خون آنها جاری شود و اتفاقی نیفتد؟ به روزی که طومار و دفتر صهیونیستها در هم بپیچد امیدوار هستیم

وزیر فرهنگ با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری دومین «جایزه قلم مقدس» گفت: ما مثل هر بخش دیگری از فضای فعالیتی مدیریتی در وزارتخانه پای کار همکارانمان می‌ایستیم و دخالتی نداریم. باید از همه اهالی رسانه، مطبوعات و از همه طیف‌ها که در قصه غزه پای کار آمدند تشکر کنیم. قصه غزه، غصه پر قصه‌ است.

اسماعیلی افزود: امروز مقاله‌ای را در روزنامه ایران نوشتم و توضیحاتی دادم که ظهور تحولات جدید فرهنگی در غزه اتفاق مهمی بود که افرادی با نظریه‌های جدید خود دنبال دهکده سازی، جهان‌سازی و آمریکایی سازی بودند. این خون کودکان بی گناه ان‌شاءالله دفتر اینها را در هم خواهد پیچید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد: مگر می‌شود، ۱۰ هزار کودک به شهادت برسند، خون آنها جاری شود و اتفاقی نیفتد؟ ما به این روز که طومار و دفتر اینها در هم بپیچد امیدوار هستیم. از خبرنگاران و کسانی که به آن مکان رفتند تشکر می‌کنم. همچنین از برگزیدگان جایزه قلم مقدس را دریافت کردند تشکر می‌کنم.

وی گفت: ذات انقلاب‌گری همین است. دوست دارم برای چنین امری همکاران جلسات بیشتری بگذارند؛ زیرا زبان رسانه‌ای ما الکن است و برای چنین جمع فاخری باید یک نشست فاخر که نیازمند نسل جدید است برگزار شود تا نسل جدید، پیشکسوتان حوزه رسانه همچون محمد کاظم انبارلویی و حسین شریعتمداری را بیشتر بشناسند.

روزنامه‌نگار انقلابی معذرت خواهی هم می‌کند

اسماعیلی افزود: زمانی که دانشجوی ارشد بودم یک روزی روزنامه کیهان علیه شهرداران مناطق مطلبی نوشته بود. فردای آن روز آقای شریعتمداری نوشت، طلب حلالیت می‌کنم. یک روزنامه‌نگار انقلابی اگر موردی هم پیش می‌آید معذرت خواهی می‌کند.

حتی در رسانه‌ها به نام مشهورات داریم که ما باید مقابل آن بایستیم. روزنامه‌نگار انقلاب اسلامی نباید تحت تاثیرات مشهورات قرار گیرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امسال رسانه‌ها ظهور کرده‌اند و دوره جدیدی است. من چهره‌های جدیدی را می‌شناسم که باید از آنها تجلیل شود. در فضای رسانه‌ای چنین مواردی را داریم. ما باید با کسانی که دهه‌ها فعال و حاضر هستند و حتی با ما هم عقیده نیستند همکاری کنیم.

وی تاکید کرد: فضای رسانه‌ای فضای نقد و آزادی بیان است. همه فعالان این حوزه قابل احترام هستند و از همه آنها تجلیل می‌کنیم. همچنین بحثی در رسانه‌ها به نام مشهورات داریم که ما باید مقابل آن بایستیم. روزنامه‌نگار انقلاب اسلامی نباید تحت تاثیرات مشهورات قرار گیرد.

اسماعیلی گفت: میزان حجاب و پاکدامنی در جامعه ما بالای ۸۰ درصد است که حتی هنرمند انقلابی ما هم تحت تاثیر چنین جوی قرار می‌گیرند. امیدواریم خداوند به همه ما توفیق بدهد تا در پناه خداوند متعال باشیم. به امید پیروزی جبهه جهانی اسلام.

دومین آیین اهدای «جایزه قلم مقدس» و تجلیل از روزنامه‌نگاران تراز انقلاب اسلامی شنبه- ۱۴ بهمن ماه- با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی‌پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اکبر اشعری دبیر جایزه قلم مقدس، هیات انتخاب جایزه، ایمان شمسایی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، پیام تیرانداز مدیرعامل فارس، محمدامین ایمانجانی مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان و دیگر مسئولان رسانه در تالار رودکی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.