چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴

«بنیان گذار کنفرانس بین المللی افق نو» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«سینما» نباید در جنگ و مقابله با صهیونیست ها و استکبار جهانی غایب باشد

غرفه سینماپرس در نمایشگاه مطبوعات؛ غلامرضا منتظمی

سینماپرس: دکتر غلامرضا منتظمی پژوهشگر، فعال سیاسی و فرهنگی و بنیان گذار کنفرانس بین المللی افق نو در آستانه روز قدس در خصوص جای خالی مهدویت در سینمای ایران گفت: متأسفانه ما در سینما روایت دقیقی از جریان آخرالزمانی خودمان را ارائه نداده ایم. ما درگیر جنگی بزرگ با این شبکه اهریمنی هستیم ولی این اتفاق در سینمای مان نمود ندارد.

مدیر بخش بین الملل جشنواره فیلم ایثار در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اتفاقی که در صحنه بین الملل در رابطه با ایران اسلامی می افتد رسماً یک تصویر آخر الزمانی را پیش روی ما می گذارد.

وی ادامه داد: ایران وارد مرحله آخر الزمانی شده چون صهیونیست و اسرائیل و آنچه امروز در غزه اتفاق می افتد یک مسأله آخرالزمانی است؛ تسلط مطلق شبکه صهیونیستی بر نهادهای بین المللی تصمیم گیری و مالی و فرهنگی و هنری و سینمایی یک جریان اهریمنی را درست کرده و تنها ایران اسلامی که در مقابل آن ایستاده و صحنه را مدیریت می کند.

منتظمی سپس با بیان اینکه جای بهت است که جای فرهنگ و هنر و بالاخص سینمای کشور ما در جنگ آخرالزمانی خالی است تصریح کرد: وقتی ایران از همه منظرها در مقابل صهیونیست ها ایستادگی کرده انتظار می رود در سینما و فرهنگ و هنر نیز شاهد این تقابل و ایستادگی باشیم. متأسفانه ما در سینما روایت دقیقی از جریان آخرالزمانی خودمان را ارائه نداده ایم. ما درگیر جنگی بزرگ با این شبکه اهریمنی هستیم ولی این اتفاق در سینمای مان نمود ندارد.

این کارشناس فرهنگی تأکید کرد: این ها بزرگترین مفسده های عالم را گسترش می دهند. همجنس بازی، سقط جنین و... از جمله مسائلی است که یهودیان و صهیونیست ها به شدت در پی آن هستند. آن ها در پی فروپاشی ارزش ها و اخلاق در جوامعند و این اتفاق را به اسم تمدن غرب به دنیا پمپاژ می کنند و هیچ اسمی هم از یهود و صهیونیست پشت آن نیست.

مدیرعامل موسسه افق نو متذکر شد: آیه شریفه «وَقَضَیۡنَآ إِلَیٰ بَنِیٓ إِسۡرَـٰٓءِیلَ فِی ٱلۡکِتَٰبِ لَتُفۡسِدُنَّ فِی ٱلۡأَرۡضِ مَرَّتَیۡنِ وَلَتَعۡلُنَّ عُلُوّٗا کَبِیرٗا» برای چنین موقعیتی نازل شده است. امروز این فساد در دنیا عالم گیر شده و صهیونیست ها در حال فسادگسترانی هستند و بدیهی است ما در این شرایط باید به مقوله مهم مهدویت در سینمای جمهوری اسلامی ایران بپردازیم و مقابله جدی با آن ها داشته باشیم.

منتظمی تصریح کرد: هنر سینما نباید در جنگ و مقابله با صهیونیست ها و استکبار جهانی غایب باشد. فقدان دغدغه مندی سینمای ایران در خصوص مقوله مهم مهدویت جای پرسش از مسئولان فرهنگی و هنری و سینمایی دارد. آن ها باید پاسخ دهند که چطور به مسائل دیگر می پردازند و به جایی که سرنوشت این سرزمین تعیین تکلیف می شوند بی توجهند؟

وی در پایان این گفتگو افزود: ما باید بازنگری جدی در برنامه ریزی و نگاه مدیران داشته باشیم تا بتوانیم با تبیین راهکار و استراتژی مناسب به سینمای استراتژیکی که مدنظر فرهنگ ملی و انقلابی و اسلامی مان است دست پیدا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.