سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲

تهیه‌کننده «روزهای بی قراری» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

مسئولان باید جلوی باندبازی و رفیق بازی در «سازمان صدا و سیما» را بگیرند/ نباید کسانی که کار را بلد نیستند مبادرت به تولید برنامه یا سریال مناسبتی کنند

امیرحسین شریفی در نوزدهمین جشن مدیران تولید سینمای ایران

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون در خصوص جای خالی تولیدات مناسب مناسبتی در رسانه ملی گفت: تا همین یکی دو دهه قبل برخی سریال ها در ماه مبارک رمضان باعث خلوت شدن خیابان ها می شد؛ کارهای رضا عطاران از جمله این سریال ها بود که بیننده بالایی در سطح کشور داشت اما افسوس که امروزه دیگر چنین آثاری ساخته نمی شود.

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «حجر بن عدی» و «روزهای بی قراری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر امروز نمی توانیم مانند گذشته سریال های مناسبتی بسازیم که عموم مردم را جذب کند به دلیل مدیریت ناصحیح است. مدیران بر اساس سلیقه خودشان کار می کنند و هیچ ضابطه و قانون و حساب و کتابی در کارشان وجود ندارد. بدیهی است که اگر قانونی وجود داشت و آن ها بر اساس یک فرمول کار می کردند کار به اینجا نمی رسید.

وی یادآور شد: تا همین یکی دو دهه قبل برخی سریال ها در ماه مبارک رمضان باعث خلوت شدن خیابان ها می شد؛ کارهای رضا عطاران از جمله این سریال ها بود که بیننده بالایی در سطح کشور داشت اما افسوس که امروزه دیگر چنین آثاری ساخته نمی شود. من یادم می آید مدیران سازمان صدا و سیما همه بعد از افطار پای این سریال های درجه یک می نشستند اما امروز یقین دارم که خود مدیران هم بیننده این سریال ها نیستند.

شریفی سپس با بیان اینکه باید جلوی تولید سریال های به دردنخور گرفته شود اظهار داشت: باندبازی و اعمال سلیقه مدیران باعث دوری فیلمسازان، تهیه کنندگان و نویسندگان حرفه ای از رسانه ملی شده است؛ مسئولان باید جلوی باندبازی و رفیق بازی در سازمان صدا و سیما را بگیرند. نباید کسانی که کار را بلد نیستند و خراب می کنند بودجه بگیرند و مبادرت به تولید برنامه یا سریال مناسبتی کنند که مخاطب جدی در سطح جامعه ندارد.

این سینماگر تأکید کرد: بنده سال های متمادی است که انتقاد جدی نسبت به این اتفاق داشته و دارم و بارها هشدار داده ام اما گویا گوش شنوایی برای شنیدن حرف های ما وجود ندارد و آقایان هر کاری را که دلشان بخواهد انجام می دهند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «اشک سرما» و «سیب سرخ حوا» با اشاره به اینکه در چند سال اخیر ماه مبارک رمضان و عید سعید نوروز با یکدیگر تقارن پیدا کرده اند تصریح کرد: مدیران رسانه ملی باید از ماه ها قبل فکر اساسی برای این تقارن می کردند. ما در تلویزیون نیازمند آثاری هستیم که هم حرمت معنوی ماه مبارک را نگه دارند و هم بتوانند به واسطه ایام عید نوروز باعث شادی و سرگرمی مردم شوند.

وی در پایان این گفتگو افزود: یک سریال یا برنامه مناسبتی برای پختگی نیازمند ماه ها تحقیق و پژوهش و برنامه ریزی است و حداقل باید از یک سال قبل از پخش تولید آن اثر آغاز شود اما افسوس آنچه شاهد هستیم کارهای دقیقه نودی است و این اتفاق هم باعث شده تا کارکرد این برنامه ها از دست برود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.