شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱

در ایام ماه مبارک رمضان؛

شبکه افق با مجموعه‌های مستند می‌آید

شبکه افق

سینماپرس: مجموعه‌ای از مستندهای تک قسمتی یا مجموعه مستند متنوع همزمان با فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مجموعه‌ای از مستندهای تک قسمتی یا مجموعه مستند متنوع همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود. «رهبران استقلال» مجموعه‌ای هشت قسمتی که هر قسمت از آن به یکی از رهبران بزرگ ضد استعماری جهان و مبارزات آنها برای استقلال طلبی می پردازد. تهیه کننده و کارگردان این مجموعه وحید فرجی است. دو قسمت پایانی این مجموعه مستند شنبه و یکشنبه ساعت ۲۱ از قاب شبکه افق سیما پخش می‌شود. «گنج‌نامه» قسمت پنجم از مجموعه مستند «همت» به تهیه‌کنندگی امیرحسین نوروزی است که روایتی از شکل‌گیری معاونت علمی ریاست جمهوری و جذب جمع زیادی از نخبگان کشور است که زمینه را برای فعالیت گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کرده است. در این مستند به نقش مهم و مؤثر رهبر معظم انقلاب در شکل‌گیری این معاونت نیز پرداخته‌شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را یکشنبه ساعت ۲۲ از قاب افق سیما به تماشا بنشینند. مجموعه مستند «پازل» یکی دیگر از تولیدات شبکه افق است که توسط گروه مستند این شبکه تولید شده است. مستند «پازل» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله رحیمی تولید شده و در هر قسمت به بیان دستاوردهای علمی، فناوری و صنعتی کشور در تمام حوزه‌ها می‌پردازد. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱:۳۰ بامداد، ۵:۳۰ صبح و ۱۳ ظهراز قاب افق سیما به تماشا کنند. مستند «چشم به راه»، مجموعه مستند «چشم به راه» روایت متفاوتی از مادرانی که سال هاست منتظر بازگشت فرزندان خود هستند. این مستند پنج قسمتی پرتره ای از مادران شهدای مفقودالاثر و مادران شهدایی است که در اسارت بودند.

مستند «چشم به راه» از سه‌شنبه ۲۲ اسفند ماه ساعت ۲:۳۰ بامداد به روی آنتن شبکه افق می‌رود. مستند «سرزمین ستاره‌ها» یک مجموعه مستند سفرنامه قرآنی است. راویان این مجموعه ضمن سفر به شهرهای مختلف ایران از مناطق تاریخی طبیعی، فرهنگی و گردشگری آن منطقه بازدید می‌کنند و در طی ایرانگردی خودشان با گویش‌های مختلف آشنا می‌شوند و جلسات قرآنی خانگی متفاوتی را به تصویر می‌کشند. مستند «سرزمین ستاره‌ها» کاری از گروه مستند شبکه افق از سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه ساعت ۲۱:۳۰ و تکرار روز بعد ساعت ۱۳ به روی آنتن افق سیما می‌رود. مستند «آستین خالی»، اثر روایتی از شهید حاج حسین خرازی از زبان دوستان و هم‌رزمان کمتر دیده شده‌اش مثل بیسیم‌چی‌ها و رانندگان و کسانی که ارتباط نزدیکی با شهید خرازی داشته‌اند، است. حاج حسین فرمانده‌ای منحصربه ‌فرد است که به الگویی برای هم ‌رزمانش تبدیل شده بود. او که فرمانده لشکر امام حسین(ع) بود، با رشادت‌های خود و هم‌رزمانش کاری کرد که این لشکر با نام لشکر خط ‌شکن شناخته شود. علاقه‌مندان می‌توانند مستند «آستین خالی» را چهارشنبه این هفته ساعت ۱۴:۳۰ از قاب شبکه افق سیما تماشا کنند. مجموعه مستند سه قسمتی «گنج شایگان» از دیگر مستندهای آماده شده شبکه افق است که در هر یک از قسمت‌ها به یکی از ظرفیت‌های اقتصادی کشور می‌پردازد. این مجموعه مستند چهارشنبه، پنجشنبه این هفته و شنبه هفته آینده ساعت 10 صبح به روی آنتن خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.