جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶

اظهارات تعجب‌برانگیز «رییس دانشگاه سوره»؛

ساعی: ما «سینمای اسلامی» نداریم/ «اصغر فرهادی» بخشی از «هنر انقلاب اسلامی» است!

محمد حسین ساعی

رییس دانشگاه سوره در اظهار نظری تعجب برانگیز از قول شهید آوینی مدعی شد: ما اصلاً سینمای اسلامی نداریم.

به گزارش سینماپرس، محمدحسین ساعی، رییس دانشگاه سوره در چهارمین و آخرین نشست از هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: شخصیت شهید سلیمانی، انسان امتی، جهانی، ملی و حتی فراتر از اینها است. ملی‌گرایی شهید سلیمانی هیچ تعارضی باشخصیت جهانی او ندارد. انقلاب اسلامی هم از جنس همین افراد است.

رییس دانشگاه سوره ادامه داد: سیر تحول اجتماعی که موضوع هفته هنر انقلاب است، مفاهیمی مثل زنان، حقوق بشر، تحولات اجتماعی، یک رویکرد حاوی پیش‌فرض‌های گسترده است و باید درباره تک تک آنها صحبت کرد.

وی ادامه داد: اگر انقلاب نبود شجریانی هم به وجود نمی‌آمد. اصغر فرهادی بخشی از هنر انقلاب اسلامی است. هنرمند چه خودش بخواهد چه نخواهد بخشی از انقلاب است. آدم‌ها در طول تاریخ به‌واسطه آن اتفاقاتی که می‌افتد در مسیر ارایه حق قدم می گذارند. با این تفسیر شاید اگر به هنرمندی این را بگوییم، خودش نیز باور نکند که نقشی در انقلاب داشته است. شهید آوینی جمله‌ای دارد که می گوید «نسبت ما با خدا چگونه است؟» و به نظرم تقریباً همه اتفاقات هنری که بعد از انقلاب اسلامی افتاده است بخشی از درک ما از هنر اسلامی را در خود دارد.

رییس دانشگاه سوره بیان کرد: شهید آوینی بحث مفصلی دارد که ما اصلاً سینمای اسلامی نداریم. در مصاحبه‌اش با مجله فیلم می‌گوید هنر دینی هنری است که بتواند یک نیاز را از جامعه بردارد. این جامعه نیاز به طنز دارد یا خیر؟ دانستن جواب و چگونگی اینها هنر انقلاب اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.