چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳

معاون فرهنگی کانون و پرورش فکری:

بچه‌های ایرانی‌های خارج از کشور می‌توانند در کلاس‌های «کانون زبان زبان فارسی» شرکت کنند/ برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین است

صف آرایی نت ها برای "آموزش زبان فارسی

سینماپرس: معاون فرهنگی کانون گفت: بچه‌ها صرفا با ادبیات مدرسه نمی‌توانند از زبان فارسی بهره کافی ببرند.

به گزارش سینماپرس، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون و پرورش فکری درباره برنامه‌ تابستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه صنایع دستی گفت: در حوزه صنایع دستی، آموزش تولید صنایع دستی مخصوصا متناسب با بوم‌ها و اقلیم‌های جغرافیایی خاص در مراکز داریم که کودکان و نوجوانان می‌آیند و نسبت به بافت‌ها و پارچه‌هاو سوزن دوزی‌های خاص، در حوزه عروسک سازی یا بخش‌هایی که مربوط به یک اقلیم خاصی است آموزش‌ها را درمرکز کانون داریم که به صورت عمومی نیست و در همان اقلیم و جغرافیای خاص است.

وی ادامه داد: رغبت مشارکت‌کنندگان برای فراگیری صنایع دستی بیشتر است و ما به تناسب ظرفیت‌های استانی و استادان پوشش خواهیم داد.

تقویت ادبیات فارسی کودکان و نوجوانان با گلستان خوانی

وی درباره دلیل متمرکز شدن کانون بر گلستان خوانی در برنامه‌های تابستان کودکان و نوجوانان بیان کرد: در واقع پیگیری کانون برای توسعه و زبان ادب فارسی است؛ زیرا ارتباط بچه‌ها با ادبیات فارسی تقویت و قوی شود. در حوزه آشنایی با متون کهن، آشنایی با شخصیت‌های ادبی، ادوار گذشته، خوانش متون، شعر و ادبیات و مطالبی که در کتب قرار دارند است.

وی ادامه داد: ارتباط کودکان و نوجوانان با ادبیات فارسی ضعیف شده است و بچه‌های ما صرفا با ادبیات مدرسه نمی‌توانند بهره کافی از ادبیات فارسی ببرند؛ لذا هدفی در داخل و خارج از کشور برای ترویج زبان ادبیات فارسی برنامه ریزی کرده‌ایم.

کانون زبان فارسی تاسیس می‌شود

وی افزود: در خارج از کشور در قالب زبان‌های فارسی که کانون زبان تاسیس کرده است، یعنی قبلا کانون زبان فارسی نداشت و درحال حاضر کلاس زبان فارسی تاسیس کرده است و بچه‌های ایرانی‌های خارج از کشور می‌توانند در کلاس‌های کانون زبان، زبان فارسی شرکت کنند و دوره های زبان فارسی را بگذرانند و مدرک زبان فارسی بگیرند. برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین و محدودیتی برای فارسی زبانان‌خارج از کشور نیست.

معاون فرهنگی کانون تصریح کرد: درحال برنامه ریزی هستیم تا این روند را برای کودکان و علاقه‌مندانی که دوست دارند با زبان فارسی آشنا شوند، بیایند در دوره‌های زبان فارسی شرکت کنند و مدرک زبان فارسی بگیرند؛ یعنی گواهی زبان فارسی بگیرند که درحال برنامه ریزی چنین مواردی هستیم. حتی در نظر داریم در کشور خود به المپیاد زبان فارسی برسیم که چنین چیزی را در کشور نداریم و در کشورمان اگر کسی مدرک زبان فارسی گرفت یعنی متون، ادوار ادبی، اشعار و... زبان فارسی را می‌شناسد که این موارد در مدرسه اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: در این بخش‌ درحال برنامه ریزی هستیم اما برای اینکه هرسال یک بخش را که بتوانیم جریان فرهنگی داشته باشیم برنامه ریزی می‌کنیم تا برای دو سال آینده گلستان سعدی کار کنیم. این کلاس‌ها برای کودکان، نوجوان‌ها و حتی خانواده‌هایشان در نظر گرفته‌شده‌است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.