جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸

کارگردان «های پاور»:

چون ما نمی‌توانیم «تاریخ» را عوض کنیم به خاطر همین باید «حلقه مفقوده پژوهش» در آثار سینمایی لحاظ شود!

هادی محمدپور کارگردان فیلم سینمایی های پاور

سینماپرس: کارگردان سینما معتقد است: پژوهش در ساخت آثار سینمایی حلقه مفقوده است و به همین سبب آثاری به تصویر کشیده می‌شود که با حقایق فاصله معناداری است.

به گزارش سینماپرس، هادی محمدپور در گفت و گو با ایرنا درباره جایگاه پژوهش در ساخت آثار سینمایی دفاع مقدس اظهار داشت: حوزه دفاع مقدس از ابتدا باید مستند درام باشد. چون یک واقعه تاریخی که اتفاق افتاده را روایت می‌کنید. اما متاسفانه بارها دیده شده که به عنوان نمونه، نویسنده‌ها برای این که درگیر رسانه‌ها نشوند و با اظهارات کسانی که در آن واقعه تاریخی بودند درگیر نشوند می‌نویسند که اسامی و اتفاق‌ها ساختگی و اتفاقی است و با این خودشان را تبرئه می‌کنند.

وی تصریح کرد: نسلی که این مدل سینما را می‌بیند می‌خواهد تاریخ را جلوی چشمانش ببیند و به نظرم، تغییر این اطلاعات و آنچه به تصویر می‌کشیم خیانت به نسل جدید است.

کارگردان های پاور گفت: چون ما نمی‌توانیم تاریخ را عوض کنیم، به خاطر همین باید حلقه مفقوده پژوهش در آثار سینمایی لحاظ شود. این حلقه مفقوده است و باید اصل اساسی در ساخت آثار دفاع مقدس به ویژه آثار شخصیت محور رعایت شود.

محمدپور همچنین درباره میزان استفاده از منابع و مراجع در ساخت آثاری دفاع مقدس اظهار داشت: از این منابع استفاده می‌شود. برخی نویسنده‌ها سراغ آثار تالیفی می‌روند اما روایت‌ها در کتاب‌ها متفاوت است و مجبور می‌شوند چندین دوره با همدوره‌های شهید همصحبت شوند.

این کارگردان سینما که در آستانه ساخت یک اثر جدید سینمایی برای جشنواره فجر امسال است گفت: درست است که می گویند به کتاب‌ها مراجعه شود اما هر کسی یک نوع نگرش به وقایع تاریخی دارند و از زوایه دید خودشان نگارش می‌کنند. به همین سبب روایت‌ها مشابه نیستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.