شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳

مدیرکل صدور مجوز «ساترا»:

دو سکو درخواست راه‌اندازی «مناظرات انتخابات ریاست جمهوری» را داشتند/ درخواست‌شان به «کمیته انتخابات» ارجاع داده شد!

انتخابات ریاست جمهوری 1400

سینماپرس: مدیرکل صدور مجوز ساترا گفت: دو سکو درخواست راه‌اندازی مناظرات انتخابات ریاست جمهوری را داشتند که درخواست‌شان به کمیته انتخابات ارجاع داده شد.

به گزارش سینماپرس، حسین زارعی، مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا درباره حمایت‌های این سازمان به رسانه‌ها و سکوهای دارای مجوز ساترا بابت اخذ قاب اختصاصی برای پوشش مناظرات انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از حمایت‌هایی که سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) از رسانه‌ها و سکوهای دارای مجوز از این سازمان می‌کند، اختصاص قاب اختصاصی سازمان صداوسیما یا آی‌فریم به سکوهای دارای مجوز از ساتراست، که پیش از این در جام ملت‌های آسیا، بازی‌های المپیک و پارالمپیک شاهد بودیم و سیگنال سازمان صداوسیما را در اختیار رسانه‌ها قرار دادیم.

زارعی ادامه داد: درخواست رسانه‌ها برای اخذ قاب اختصاصی سازمان صداوسیما برای پوشش مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری بر اساس نظام رتبه‌بندی و ارزیابی و بستر فنی سکوها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. شاید به بعضی از رسانه‌ها بخاطر تخلفات یا مشکلات و مسائل فنی قاب اختصاصی تعلق نگیرد. نکته مهم دیگر این است که متقاضیان باید در طراحی سایت امکان پخش مناظرات را ایجاد کنند.

وی تأکید کرد: ما بر این باوریم که خیلی از رسانه‌ها و سکوهای دارای مجوز از ساترا دارای مخاطبان زیادی هستند و بر شور انتخابات می‌افزایند.

مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا در پاسخ به این سوال که ممکن است برای بعضی از رسانه‌ها یا سکوها سوال پیش بیاید که چرا باید برای پخش مناظرات به شورای صدور مجوز ساترا مراجعه کرده و برای پوشش انتخابات از صداوسیما اجازه بگیرند؟ توضیح داد: طبق قانون سازمان صداوسیما حق پخش زنده در انحصار سازمان صداوسیماست. آن دسته از رسانه‌ها در فضای مجازی که می‌خواهند مجوز پخش زنده داشته باشند، باید از طریق یکی از آی‌پی‌تی‌وی‌های طرف قرارداد معاونت فضای مجازی سازمان هماهنگی‌های لازم را انجام دهند، تا بتوانند مجوز پخش زنده داشته باشند یا از طریق تلوبیون می‌توانند قاب اختصاصی یا آی‌فریم داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که تا به حال سکوهای دارای مجوز از ساترا تولید برنامه‌های انتخاباتی را در دستور کار خود قرار دادند؟ بیان کرد: هفته گذشته به تمام سکوهای دارای مجوز از ساترا اعلام شد در صورتی که می‌خواهند تولیداتی در این زمینه داشته باشند، درخواست‌شان را خارج از نوبت بررسی می‌کنیم و مجوز تولید و انتشار را صادر می‌کنیم. تعدادی از رسانه‌ها هم درخواست دادند، که خارج از نوبت حال بررسی است.

زارعی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که طبق قانون نظارت بر برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی به کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سپرده شده است، برنامه‌های تبلیغاتی هر کدام از سکوها هم به کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ارسال می‌شود؟ توضیح داد: آن دسته از برنامه‌هایی که در فضای مجازی تولید شده و جنبه تبلیغی دارد، به این کمیسیون ارسال می‌شود و بعد از تصویب اجازه پخش می‌دهیم.

مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا در پاسخ به این سوال که در گوشه و کنار خبر می‌رسید که هلدینگ رسانه‌ای برای پخش مناظرات در حال راه‌اندازی است. آیا سکوها تمایل نشان دادند مناظرات انتخابات ریاست جمهوری را به طور مستقل ضبط کنند؟ تصریح کرد: بله، یکی دو تا سکو درخواست داشتند، که درخواست‌شان به کمیته انتخابات ریاست جمهوری ارجاع داده شد. اگر درخواستشان مصوب شود، امکان برگزاری مناظرات را دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.