شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰

«مهوش وقاری» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

نسل «استاد کشاورز» دیگر تکرار شدنی نیست/ این‌ها اسطوره‌های نابی بودند که هم در کار و هم در زندگی‌شان می‌درخشیدند

محمد علی کشاورز در نمایی از فیلم هزاردستان به کارگردانی علی حاتمی

سینماپرس: مهوش وقاری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون همزمان با سالروز درگذشت زنده یاد محمدعلی کشاورز بازیگر برجسته سینما و تلویزیون کشور ضمن گفتگو با سینماپرس به تشریح برخی ویژگی های شخصیتی این هنرمند پرداخت.

بازیگر فیلم های سینمایی «سوغات فرنگ» و «تقاطع» که سابقه همکاری با زنده یاد محمدعلی کشاورز را در چند سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی دارد در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: زنده یاد محمدعلی کشاورز از دوران کودکی برای من به مثابه یک اسطوره بودند. بدیهی است که من توسط سینما و تلویزیون با هنر ایشان آشنایی داشتم و همواره از جان و دل می خواستم که سعادت بازی با این هنرمند بزرگ نصیبم شود.

وی ادامه داد: در کنار زنده یاد استاد کشاورز بودن همواره یک احساس خوشایندی را برای من به همراه داشت. البته همیشه از این بابت تأسف می خورم که نتوانستم در کارهایی که بازی های نزدیک و بیشتری با ایشان داشتم حضور پیدا کنم. همواره در طول سال های فعالیت بنده در عرصه بازیگری پیشنهاداتی شد که می توانستم نقش نزدیک تری در کنار این استاد بزرگ داشته باشم اما چون همزمان سر کار بودم سعادت با من همراه نشد.

وقاری یادآور شد: طولانی ترین زمانی که بنده با زنده یاد کشاورز کار کردم سریال «رسم شیدایی» بود؛ البته در آنجا در کنار هم زیاد نقش نداشتیم اما فرصتی بود که با هم معاشرت کنیم و گپ بزنیم. ایشان رفتار خیلی صمیمانه ای داشتند انگار نزدیک ترین انسان به همه افراد گروه بودند و همه از اینکه ایشان را در کنارشان داشتند لذت می بردند.

این سینماگر تأکید کرد: من همواره از رو در رو شدن با این اساتید بزرگ و برجسته به نوعی هراس و دلشوره داشتم اما وقتی با ایشان معاشرت کردم متوجه شدم که ترسم بیجا بوده و حضور ایشان برایم نوعی قوت قلب شد. ایشان انرژی خاصی داشتند و همه تلاش خود را به کار می بردند تا ما بهتر کار کنیم و حتی بهتر زندگی کنیم!

بازیگر سریال های تلویزیونی «دبیرستان خضراء» و «زیر بازارچه» با بیان اینکه نسل استاد کشاورز دیگر تکرار شدنی نیست خاطرنشان کرد: این ها اسطوره های نابی بودند که هم در کار و هم در زندگی شان می درخشیدند. این ها به نوعی شناسنامه فرهنگ و هنر و سینمای کشور هستند. آن ها در پیش و پس از انقلاب اسلامی همواره بار سینمای هنری ایران را با نقش‌آفرینی‌ های ماندگارشان به دوش کشیدند و جزو خوشنامانی هستند که هرگز کارکرد و یاد و نامشان از سینمای کشور پاک نمی شود.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم که همه ما قدر نعمت وجود پیشکسوتان مان را بیش از آنچه که باید بدانیم و در زمان حیات شان به آن ها توجه داشته باشیم. ما باید بدانیم که این بزرگان بودند که شانه زیر بار گذاشتند تا فرهنگ کشورمان این چنین اعتلا پیدا کرد و در دنیا درخشید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.