سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹

در قاب «شبکه افق»؛

از فصل جدید «بزرگراه همت» رونمایی شد

مستند «بزرگ راه همت»

سینماپرس: تاکنون چهار فصل مستند بزرگراه همت ساخته شده است و امروز از فصل پنجم مستند رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، بزرگراه همت نام مستندی سریالی است که به معرفی کنشگران شاخص و برجسته عرصه اجتماعی و فرهنگی در سراسر کشور می‌پردازد و از شبکه افق پخش می‌شود. تاکنون چهار فصل این مستند ساخته شده است و امروز از فصل پنجم مستند رونمایی شد.

اباذر صالحیان مدیر تولید گروه مستند شبکه افق گفت: با توجه به سابقه و گستردگی مستتد بزرگراه همت دایره رفاقت‌های ما گسترش پیدا کرده و تقریبا در تمام استان‌ها بوده است. امروز در خدمت عوامل تولید تا دوستان در شهرهای مختلف هستیم و از هر طیفی مهمان داریم.

وی ادامه داد: موضوع مستند بزرگراه همت بحث مشارکت مردمی است و صرفا بنا نیست که داستان و قهرمان که موضوعات مختلف که به موفقیت‌هایی رسیده را روایت کند، بلکه موضوع برای خود من جدی‌تر از این موضوع و بحث گفتمان سازی و حکمرانی است و بحث برای زمینه ساز ظهور است.

صالحیان عنوان کرد: شاید این موارد به اصطلاح کلیشه باشد، اما به این موضوع اعتقاد دارم بحث مشارکت مردمی و این مدل موضوع را در حکومت معصوم هم خواهیم داشت و مردم هستند که کار را جلو می‌برند و نقش دارند.

مدیر گروه مستند شبکه افق گفت: سال ۹۳ کار را شروع کردیم وطرح از طرف آقای جاوید ارائه شده بود و من به عنوان تهیه کننده به این پروژه ملحق شدم. تاکنون ۸۵ قسمت در قالب چهار فصل تولید شده است.

وی افزود: از طیف‌های مختلف کارگردانان در شهرهای مختلف استفاده کردیم و بیش از ۲۴ کارگردان حضور داشتند و بیش از ۷۰ درصد آنها خارج از تهران بودند. در ضمن فصل پنجم هم در۵۲ قسمت ساخته خواهد شد.

عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت نیز گفت:این مستند که امروز رونمایی می‌شود همان معادن طلا هستند چرا که ظاهر معدن خاک و سنگ است اگر جستجو کنیم و دقیق شویم و غبارها را کنار بزنیم به گوهر طلا و الماس می‌رسیم.

وی افزود: همه مردم ایران اسلامی و دوستانی که در این مستند حضور داشتند نمونه‌هایی از همت مردم و جوانان ایرانی هستند که آنها استعداد داشتند و در مستند بزرگراه همت این افراد نشان داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.