سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶

وزیر ارشاد:

توافقات خوبی با «وزارت صمت» درباره کتابخانه‌های سیار انجام شد/ امیدوارم ۳۰۰ «کتابخانه سیار» را اضافه کنیم!

نمایشگاه کتاب

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توافق‌هایی که با وزارت صمت انجام شده است، گفت: این توافق‌ها درباره کتابخانه‌های سیار انجام شد. این طرح در راستای اجرای عدالت فرهنگی قدم موثر است و می‌تواند موجب تسهیل دسترسی مردم به کتاب شود.

به گزارش سینماپرس، جلسه هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی این وزارتخانه و مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور سه شنبه ۲۲ خرداد برگزار شد.

توافقات خوبی با وزارت صمت درباره کتابخانه‌های سیار انجام شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با درود به روان پاک شهدای خدمت و تشکر از زحمات اعضای هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: خوشحالیم که دوران رشد کتابخانه‌های عمومی در دولت مردمی اتفاق افتاد. مطابق گزارش، ۴۰ کتابخانه در آستانه راه‌اندازی است و این عدد خوبی است.

محمدمهدی اسماعیلی ادامه داد: توافقات خوبی با وزارت صمت درباره کتابخانه‌های سیار انجام شد و این طرح خوبی در راستای اجرای عدالت فرهنگی قدم موثری است. امیدوارم ۳۰۰ کتابخانه سیار را اضافه کنیم و به این واسطه دسترسی مردم به کتاب‌های مفید را راحت‌تر کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: تمام بخش ها لازم است با قوت در اجرای هرچه بهتر طرح‌ها کنار یکدیگر باشند.

نام‌گذاری ۴ کتابخانه به نام شهید رئیسی

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز با درود به روان پاک سید شهیدان خدمت و هیات همراه، درباره مشی فرهنگی رئیس‌جمهور گفت: بارها با درخواست‌های رئیس‌جمهور در حوزه کتاب مواجهه داشتم و تصور نمی‌کنم این مسیر دوباره شکل بگیرد و این مسیر ماندگار خواهد ماند. بر عهده خود می‌دانیم کارهای نیمه تمام در حوزه خود را در این مدت به پایان رسانیم.

تمام همت خود را معطوف به اتمام طرح‌های نیمه‌تمام کردیم

مهدی رمضانی در ادامه گزارشی از پیگیری مصوبات جلسه قبل هیأت امنا ارائه کرد و گفت: بعد از شهادت شهدای خدمت تمام همت خود را معطوف به اتمام طرح‌های نیمه‌تمام کردیم. پیش‌بینی می‌کنیم ۳۰ تا ۴۰ طرح از کتابخانه مرکزی رشت تا کتابخانه های روستایی افتتاح خواهد شد. پیشنهاد ما نام‌گذاری ۴ کتابخانه به نام شهید رئیسی است.

او درباره بهره‌برداری از کتابخانه‌های شیراز نیز گفت: در شیراز ۸ کتابخانه آماده بهره‌برداری است که این عددی بی‌سابقه است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه به بررسی دستور جلسه پرداخت.

پیش از صحبت‌های رمضانی بخشی از صحبت‌های رئیس‌جمهور شهید درباره موضوع کتاب برای حاضران پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.