سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

وزیر ارشاد:

بنا داریم آخرین پیمایش ارزش ها و نگرش ها که در سال ۱۴۰۲ برگزار شد را به صورت عمومی منتشر کنیم

بزرگداشت شهید آیت الله ریسی در تالار وحدت؛ محمدمهدی اسماعیلی؛ هاشمی

سینماپرس:در هشتصد و بیست و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نامگذاری روز ۳۰ اردیبهشت به‌عنوان روز خدمت مجاهدانه مورد توافق اعضا گرفت.

به گزارش سینماپرس، هشتصد و بیست و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز سه‌شنبه (۲۲ خرداد) برگزار شد.

اسماعیلی در این جلسه با اشاره به نقش شورای فرهنگ عمومی در برنامه ریزی های فرهنگی استان، افزود: تلقی قانون‌گذار این است که وقتی نماینده رهبر انقلاب رئیس شورای فرهنگ عمومی، استاندار و مقامات اصلی فرهنگی و اجتماعی در شورای فرهنگ عمومی استان عضو هستند در شورای برنامه ریزی توسعه و سایر شوراها، مصوبات فرهنگی درنظر گرفته شود، البته براساس بررسی های صورت گرفته در برخی استان ها این وضعیت رو به بهبود است.

اسماعیلی ادامه داد: انشالله تا انتهای خردادماه براساس اولویت های فرهنگی جمع بندی ها ارائه شود.

وزیر فرهنگ گفت: در بحث عفاف و حجاب اقدام بزرگی را سازماندهی کردیم. در برخی میادین اصلی استان تهران افتتاح فروشگاه های بزرگ عرضه لباس عفیفانه را دنبال می کنیم که اتفاقات اخیر موجب شد برخی از این برنامه ها با تاخیر مواجه شود که این مسأله نیز رفع شد.

وی افزود: در تهران مجموعه فروشگاهی در بازار مرکزی تهران افتتاح شده است و البته باید در اهواز و سایر استان ها نیز این بحث دنبال شود، ما نیز آمادگی پشتیبانی از این موضوع را داریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) رایزنی ها انجام شد و آقای فتاح آماده هستند اماکنی که در استان ها در اختیار دارند را به این موضوع اختصاص دهند و این امر در تهران آغاز شده است، بنیاد مستضعفان نیز در این راستا اعلام آمادگی کرده است؛ نهادهای دولتی هم با دستور آقای مخبر برای این موضوع و ایجاد کتابفروشی ها آمادگی دارند.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه باید فضای عرضه محصولات فرهنگی را در سراسر کشور تسهیل کنیم، گفت: اهواز به دلیل نقش محوری در تاریخ ارزشمند دفاع مقدس تبلور خاص خود را دارد و معراج عشاق اباعبدالله الحسین (ع) بوده است و انشاالله بتوانیم این دست کارهای فرهنگی را گسترش دهیم.


بنا داریم آخرین پیمایش ارزش ها و نگرش ها که در سال ۱۴۰۲ برگزار شد را به صورت عمومی منتشر کنیماسماعیلی افزود: بحث تغییر در ساختارهای فرهنگی کشور (تحت نظر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی) بر دوش وزارت فرهنگ و سازمان امور اداری و استخدامی کشور گذاشته است که برای آن دو سال پیش بینی شده است و تمام نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند و در زمینه فرهنگ فعال هستند را شامل می‌شود. در وزارت فرهنگ برای این موضوع اقداماتی را آغاز کرده ایم و بنا داشتیم امسال کارهای نظری را دنبال کنیم و سال آینده آن را به تصویب مراجع ذی‌صلاح رسانیم.

وزیر فرهنگ در ادامه جلسه درباره آخرین پیمایش ارزش ها و نگرش ها، گفت: بنا داریم آخرین پیمایش ارزش ها و نگرش ها که در سال ۱۴۰۲ برگزار شد را به صورت عمومی منتشر کنیم، در همین راستا موضوعات با اهمیت بیشتر توسط اساتید در قالب مقالات دقیق علمی مورد بررسی قرار گرفت و مجموعه نشست های تخصصی متعددی برگزار شد که در گزارش ملی سالانه رصد وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور در سال ۱۴۰۲ آمده است و تا آخر ماه برش های ارزش ها و نگرش ها را به صورت استانی آماده خواهیم کرد.

در ادامه قاسم زائری رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی درباره کتاب نسل تیک‌تاکی و خیزش دانشگاه‌های ایالات متحده و وضعیت صنایع فرهنگی خلاق ارائه داد.

در پایان نیز روز ۳۰ اردیبهشت به‌عنوان روز خدمت مجاهدانه مورد توافق اعضا گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.