شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲

وزیر ارشاد:

«شهید غنی‌پور» پس از «شهادت» سر حلقه‌ای شد برای اهالی ادبیات و فرهنگ کشور تا در مسجد و با عنوان نام او جایزه‌ای تاسیس شود برای هنر و ادبیات متعالی انقلاب!

شهید «حبیب غنی‌پور»

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت اعظم السادات مردانی مادر شهید حبیب غنی‌پور را تسلیت گفت.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی در این پیام نوشت: «درگذشت حاجیه خانم اعظم السادات مردانی مادر مجاهد و انقلابی شهید حبیب غنی‌پور موجب تاثر خاطر شد. این مادر مجاهد فرزندی تربیت کرد که نه تنها برای پاسداری از میهن درخشید و آسمانی شد، بلکه در تارک فرهنگی کشور نیز عامل درخشش ستارگانی بود.

شهید غنی‌پور پس از شهادت، سر حلقه‌ای شد برای اهالی ادبیات و فرهنگ کشور تا در مسجد و با عنوان نام او جایزه‌ای تاسیس شود برای هنر و ادبیات متعالی انقلاب. جایزه‌ای که تا همیشه در دفتر انقلاب ماناست.

این شهید کار خود را از کتابخانه مسجد جوادالائمه شروع کرد. جایی که اولین حرکت‌ها برای ایجاد ادبیات دینی نوجوانان در تهران آغاز شده بود. شهید غنی پور، داستان نوشت، دانشجو شد، معلم شد اما زود دانست که باید با عملش معلم دانش‌آموزانش شود، بهترین دانشگاهش را جبهه دید و خود روایت ما شد.

ضایعه درگذشت این مادر انقلابی را به خانواده گرامی مرحومه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همنشینی با فرزند شهیدش را خواستارم.»

اعظم‌سادات مردانی مادر شهید حبیب غنی‌پور پنجشنبه ۲۳ خرداد در بیمارستان خاتم الانبیا به لقاءالله پیوست.

شهید غنی پور نویسنده و محقق بود که در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید. «سفر جنوب» شامل یادداشت‌های روزانه شهید غنی‌پور با محتوای جبهه و مناطق جنگی جنوب و خاطراتی دربارة همرزمان شهیدش، «عمو سبدی» و «گل خاکی» از جمله آثار این نویسنده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.