شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴

بیست و سومین جشنواره فیلم ترایبکا؛

«ترایبکا ۲۰۲۴» برندگان خود را شناخت

جشنواره فیلم ترایبکا

سینماپرس:جشنواره ترایبکا برندگان سال ۲۰۲۴ را در بخش‌های رقابتی چندگانه خود اعلام کرد و در بخش انیمیشن کوتاه به «در سایه سرو» به کارگردانی شیرین سوهانی و حسین ملایمی جایزه داد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، جشنواره ترایبکا ۲۰۲۴ با معرفی برندگان خود، جایزه برتر در بخش فیلم داستانی آمریکا را به «گریفین در تابستان» نیکلاس کولیا اهدا کرد. این فیلم برنده بهترین فیلمنامه هم شد و جایزه بهترین فیلمبرداری به آلخاندرو مجیا برای «چاقو» رسید.

در بخش بین المللی «شطرنج دوچرخه» ساخته آسل اوشاکیمووا از قزاقستان برنده بهترین فیلم داستانی شد و جایزه بهترین اجرا به یو ایر برای «باران باید ببارد» رسید. جایزه بهترین فیلمنامه داستانی هم نصیب فیلم «علف‌های تازه بریده شده» شد و جایزه بهترین فیلمبرداری را کنستانز اشمیت برای فیلم «باران باید ببارد» به خانه برد.

در بخش رقابتی مستند هم «هک نفرت» به کارگردانی سیمون کلوز جایزه بهترین فیلم مستند را دریافت کرد و جایزه بهترین فیلمبرداری به ازرا ولفینگر برای «زندگی ماندگار» رسید.

در بخش بهترین فیلم‌های کوتاه جایزه بهترین فیلم داستانی کوتاه به «ریپ!» به کارگردانی تاسک اهدا شد و جایزه بهترین انیمیشن کوتاه به «در سایه سرو» به کارگردانی شیرین سوهانی و حسین ملایمی رسید.

اصغر فرهادی امسال از اعضای هیات داوران بخش رقابتی بین المللی بود.

بیست و سومین جشنواره فیلم ترایبکا از ۵ تا ۱۶ ژوئن (۱۶ تا ۲۷ خرداد) برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.