سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱

رئیس سازمان صداوسیما:

«مناظره‌های انتخاباتی» الگو و سرمشق خوبی برای آحاد جامعه و ترسیم یک الگوی سالم و اسلامی اخلاق رقابتی باشد

مناظره انتخابات

سینماپرس: رئیس رسانه ملی با بیان اینکه در این دوره دو مناظره به تعداد مناظره‌های انتخاباتی اضافه شده است، گفت: سه مناظره درباره مسائل اقتصادی و مبتنی بر سرفصل‌های برنامه هفتم توسعه کشور است.

به گزارش سینماپرس، پیمان جبلی عصر دوشنبه - ۲۸خرداد- پیش از آغاز مناظره نخست نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در معاونت سیما با اشاره به برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی با حضور نامزدها و همراهانشان در صدا و سیما اظهار داشت: امیدوارم مردم عزیز ما شاهد مناظره‌ای وزین، آگاهی بخش در فضای سالم و اخلاقی باشند.

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: در سازمان صدا و سیما بلافاصله بعد از شهادت عزیزان پرواز اردیبهشت (رئیس جمهوری شهید و همراهان) ستاد انتخابات رسانه ملی تشکیل شد و همه آنچه در دوره های قبل در طول بیش از یک سال برای طراحی برنامه ها، هماهنگی با کمیسیون بررسی تبلیغات و آماده سازی زیرساخت‌ها در مدت کمتر از سه هفته با تلاش جهادی همکاران ما در رسانه ملی آماده و نهایی شد.

وی افزود: در همین فاصله، رسانه ملی درگیر پوشش بدرقه پرشکوه مردمی از شهدای حادثه دردناک بالگرد هم بود و خوشبختانه رضایت مردم عزیز ما را در پی داشت و نصاب بیش از ۸۷ درصد رضایت مردم را از عملکرد رسانه ملی شاهد بودیم.

رئیس رسانه ملی بیان داشت: ما در فاصله کمتر از ۱۰ روز از برگزاری دو نظرسنجی قبل و بعد از شهادت عزیزان اتفاق افتاد شاهد افزایش ۱۲ درصدی مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری بودیم و این برکت خون شهدا و این عزیزان بود و ما به تاسی از خون پاک شهدای عرصه خدمت اولویت اصلی و قطعی خود را در طراحی برنامه‌های تبلیغاتی، زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری قرار دادیم.

جبلی خاطرنشان کرد: سعی کردیم فرصت‌های برابر تبلیغاتی را در رسانه ملی طراحی کنیم و در اختیار نامزدهای محترم قراربگیرد که زمینه برگزاری انتخاباتی با رقابت پردستاورد، پرشکوه و با مشارکت بالا و حماسه ساز باشد، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مکمل حماسه بدرقه شهدای عزیزمان و رئیس جمهوری شایسته، فعال، پرکار و آگاه و معتقد به مبانی انقلاب باشد؛ در نتیجه این رقابت سالم انتخاب خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم در عرصه بین المللی هم، انتخابات مردم سالاری دینی به عنوان پدیده بدیع و منحصر به فرد نهادینه شده در نظام مقدس جمهوری اسلامی را در برابر دیدگان جهانیان قرار خواهد داد. صدا و سیما در آماده‌سازی برنامه‌ها و زیرساخت‌ها همه امکانات و ظرفیت‌های خود را با رویکرد تحولی با همکاری و استعانت از نخبگان، اندیشکده ها، مراکز معتبر پژوهشی کشور، دانشگاه ها و به ویژه با اتکا به افکارسنجی از مردم طراحی کرده و بر اساس این مقدمات، بررسی ها، مطالعات و همفکری ها شود.

جبلی افزود: بنای ما بر این شد که برنامه ها بر مبنای مسائل اصلی و واقعی جامعه که مطالبه مردم و رهبری است شکل بگیرد و نقطه کانونی برنامه ها، اقتصاد باشد بویژه با توجه به این که امسال برنامه هفتم را در کشور با مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم آغاز خواهیم کرد.

% buffered۰۰:۰۰

-۰۶:۱۴

Download

رئیس سازمان صدا و سیما بیان کرد: برنامه های تبلیغاتی با محوریت برنامه هفتم و حوزه مسائل اصلی و واقعی جامعه که حوزه اقتصادی است، لذا دو مناظره را به تعداد مناظره هایی که در دوره های قبل معمول بود سه مناظره بود برگزار می شد، اضافه کردیم؛ در این مناظره ها، سه مناظره مختص حوزه های اقتصاد و مبتنی بر سرفصل های اصلی برنامه هفتم است و امیدوارم از این فرصت خوب و مناسبی که برای عزیزان فراهم شده، خود نامزدها به خوبی استفاده کرده و خواهند کرد و مردم شاهد دیدگاه، برنامه ها و رویکردهای نامزدهای مورد نظر خود خواهند بود.

وی افزود: وظیفه خود می دانم از نامزدها و ستادهایشان تشکر کنم که با وجود فشردگی، پرحجم بودن و تنوع برنامه ها که در قالب‌های مختلف گفت‌وگو، میزگرد و مناظره و برنامه‌های تولیدی که در مدت کوتاهی طراحی شده بود تاکنون به خوبی استفاده کرده و خواهند کرد.

جبلی تصریح کرد: اطمینان داریم از امشب میلیون‌ها چشمی که نظاره‌گر مناظره‌های انتخاباتی نامزدها خواهند بود و شاهد رقابتی سالم، اخلاق مدار و آگاهی بخش باشند و این برنامه‌ها الگو و سرمشق خوبی برای آحاد جامعه و ترسیم یک الگوی سالم و اسلامی اخلاق رقابتی باشد. از حضور نامزدها در رسانه ملی تشکر می کنم امید است برنامه مناظره اول مورد توجه مردم قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.