دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵

«سیداحمد نجفی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

جز مقداری کلی گویی نکته خاصی را از زبان کاندیداهای ریاست جمهوری نشنیدیم/ گویا کلاً آقایان حوزه فرهنگ و هنر را به طور کل فراموش کرده‌اند!

سید احمد نجفی

سینماپرس: سیداحمد نجفی بازیگر و تهیه کننده سینما در آستانه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به بررسی برنامه های فرهنگی نامزدهای انتخابات پرداخت.

بازیگر فیلم های سینمایی «توفان شن» و «سگ کشی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این روزها آنچه بیشتر از زبان کاندیداهای ریاست جمهوری می شنویم در حوزه معیشت و اقتصاد است گویا کلاً آقایان حوزه فرهنگ و هنر را به طور کل فراموش کرده اند.

وی در همین راستا با بیان اینکه جز مقداری کلی گویی در حوزه فرهنگ نکته خاصی را از زبان کاندیداهای ریاست جمهوری نشنیدیم تصریح کرد: ما برای انتخاب رئیس جمهور اصلح نیازمند آن هستیم تا از جزئیات نگاه آن ها به حوزه فرهنگ و هنر به ویژه سینما که تخصص ما است اطلاع کافی داشته باشیم.

نجفی تأکید کرد: ای کاش آقایان قبل از برگزاری انتخابات وزرای خود را معرفی می کردند تا ما متوجه می شدیم که چه اتفاقی قرار است رخ بدهد. بدیهی است که اگر چنین می شد آدم می توانست راحت تر تصمیم گیری کند.

این سینماگر پیشکسوت خاطرنشان کرد: آنچه از نظر بنده حائز اهمیت است اینکه هر شخصی قرار است ریاست دولت جدید را در دست بگیرد نباید کارهای خوب فرهنگی که تا امروز شده را از بین ببرد. نباید نظرگاه ها عوض شود. این عزیزان باید بدانند ما امروزه بیش از هر نکته دیگری نیازمند ثبات در امور فرهنگی کشور بالاخص سینما هستیم.

بازیگر فیلم های سینمایی «دندان مار» و «آخرین بندر» با ذکر این نکته که نباید به عقب برگردیم ادامه داد: کوچکترین اشتباهی می تواند ما را در حوزه فرهنگ و هنر به صد سال قبل بازگرداند. ما باید اجازه دهیم افراد متخصص در جاهای تخصصی مانند سینما کار کنند و کارشان را ادامه دهند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: پروژه سالن سازی که طی سال های اخیر به شدت رونق گرفته مسأله ای بسیار مهم است که باید در دولت بعد هم ادامه پیدا کند و من امیدوارم دولت برای این کار بودجه بسیار خوبی را تخصیص بدهد و از این حرکت ارزشمند حمایت جدی صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.