چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸

کارگردان «دست ناپیدا» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

کسی که می خواهد جانشین «شهید رئیسی» شود به لحاظ سیاست و خط مشی فرهنگی باید در راستای ایشان حرکت کند/ به هیچ عنوان نباید به عقب برگردیم!

انسیه شاه حسینی

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما ضمن گفتگو با سینماپرس یاد و خاطره شهید آیت الله ابراهیم رئیسی را گرامی داشت.

کارگردان فیلم های سینمایی «زیباتر از زندگی» و «پنالتی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس یادآور شد: بنده دو نشست خصوصی طولانی با شهید رئیسی داشتم؛ ما صحبت های زیادی با هم داشتیم که هر یک از این دیدارها برای من خاطرات زیادی را از ایشان به همراه دارد.

وی در همین راستا ادامه داد: یادم می آید تازه دولت شهید رئیسی آمده بود که دیداری رمضانی بین اهالی سینما و رئیس جمهور برقرار شد. آقای خزاعی خیلی اصرار داشتند که ما در این دیدار در مورد سینما با ایشان حرف بزنیم اما زمانی که نوبت سخنرانی من رسید پشت تریبون رفتم و از اینکه ایشان رئیس جمهور شدند ابراز خشنودی کردم اما به ایشان گفتم من تمایلی به صحبت در مورد سینما ندارم و در اینجا می خواهم از شما از طرف بچه های بسیجی و سپاه و ویلچرنشینان و آزاده ها و... تشکر کنم به خاطر اینکه شخصی به نام محسن رضایی که فرمانده جنگ بود و ابداعات و ابتکارات زیادی داشت و کادرسازی می کرد و از هیچی، چیزی را به وجود می آورد را در این دولت سمت دادید و وارد کابینه کردید.

شاه حسینی افزود: بعد از افطار که مجال صحبت خصوصی با ایشان را یافتم ایشان به من گفت من از حرف زدن شما خوشم آمد و ای کاش بیشتر حرف می زدید. شهید رئیسی به بنده تأکید کردند که من هرچه انرژی دارم که چراغ راهم شده از فرهنگ رزمندگان و شهدا است.

این سینماگر خاطرنشان کرد: در بخشی از این گفتگو من به بهانه محسن رضایی بحث سینمای جنگ را مطرح کردم و گفتم متأسفانه امروزه سینمای دفاع مقدس در کشورمان تبدیل به یک تابلو و یا انباری شده است؛ ایشان به من گفت من یکی از بزرگترین رویاهایم این است امثال شما بیایند و دست به اقدامی جدی بزنند و سینمایی را خلق کنند که در شأن این ملت قهرمان باشد. شهید رئیسی گفتند سینمای دفاع مقدس و مقاومت می تواند با یادآوری یک سری مسائل و خاطرات مستقیم و غیرمستقیم به نسل امروز خط بدهد.

وی تأکید کرد: ایشان آنقدر با سینما و کارکرد و اثرگذاری اش آشنا بودند که گفتند شهید رئیسی به من گفت رویایم این است که وقتی مخاطبان به سالن سینما می روند و فیلم دفاع مقدسی می بینند فکر کنند درون خاکریزها هستند نه در سالن سینما! ایشان تأکید داشتند که سینمای دفاع مقدس احتیاج به تخیل ندارد همچنین گفتند خستگی ناپذیری را از رزمندگان و بسیجیان یاد گرفتم و باید بیشتر از یک بسیجی در خدمت مردم باشم.

کارگردان فیلم های سینمایی «شب به خیر فرمانده» و «غروب شد بیا» در بخش دیگری از این گفتگو متذکر شد: من فکر می کنم کسی که می خواهد جانشین ایشان شود به لحاظ سیاست و خط مشی فرهنگی باید در راستای ایشان حرکت کند. اگر در این راستا حرکت کند کار دولت سیزدهم به خوبی تمام می شود.

وی در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه ما به هیچ عنوان نباید به عقب برگردیم تصریح کرد: آرزو کردن برخی افراد برای اینکه برخی وابستگان دولت آقای روحانی دوباره اداره اجرایی کشور را در دست بگیرند درست مانند آن است که دعا کنند که خداوند دوباره کرونا را برگرداند. امیرالمومنین حضرت علی (ع) می فرمایند وای بر انسانی که از یک سوراخ دو بار گزیده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.