چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸

در اقدامی با شبهه تعارض منافع؛

بودجه تولید مستند درباره «شهید جمهور» به «مشاور وزیر ارشاد» رسید!

مجتبی امینی؛ انتخابات

سینماپرس: بنابر اعلام رسمی وزارت ارشاد ۳ مستند از شهید رئیسی در دست تولید است؛ مستند اول، اتفاقات ساعات پایانی زندگی آقای رئیسی را مرور می‌کند و مستند پرتره‌ای از وی برای حضور در جشنواره سینما حقیقت آماده می‌شود که حالا بنابر اعلام وزیر ارشاد ظاهرا بودجه دولتی تولید یکی از تولید کنندگان این مستندها در اختیار «مجتبی امینی» مشاور وزیر ارشاد قرار گرفته است.

به گزارش سینماپرس، پس از شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه ایشان در واقعه تلخ سقوط بالگرد، جامعه هنری نیز متأثر از این اتفاق شد.

ساخت مستند از خدمات شهید جمهور و دوره ۳ ساله ریاست‌جمهوری آقای رئیسی، یکی از نخستین فعالیت‌های هنری بود که مطرح شد. وزیر ارشاد چند روز پیش از ساخت یک مستند پرتره به مناسبت اربعین شهادت آیت الله رئیسی و اکران آن در سینماها خبر داد و به نظر می‌رسد مستندهای دیگری نیز در دست تولید است.

بنابر شنیده‌ها، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با همکاری مستندسازان نام‌آشنای کشور، مشغول تولید ۳ مستند درباره شهید جمهور است.

یکی از این دو مستند پرتره تا چهلمین روز شهادت آماده خواهد شد و از تلویزیون پخش می‌شود؛ همچنین مستند پرتره دوم که عمیق‌تر و هنری‌تر است، در ماه‌های آینده به اتمام می‌رسد. به نظر می‌رسد این مستند برای حضور در هجدهمین جشنواره سینما حقیقت تلاش می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.