سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری؛

مدیرانی با ادعای «پدرخواندگی فرهنگ» در صف اول حمایت از «مسعود پزشکیان»!

سیدمحمد بهشتی در دومین دوره اهدای نشان عالی خورشید

سینماپرس: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه ۱۴۰۳، مدیرانی که بعضا در دوران مدیریتی خود به عنوان «پدرخوانده» ظهور نموده و نه تنها معیشت اهالی فرهنگ و هنر را به گروگان گرفتند، بلکه موجب سوق این عرصه به وادی ولنگاری و ابتذال شده و زمینه جولان جریان نفوذ فرهنگی را فراهم ساخته بودند و ...، حالا با صدور بیانیه‌ای از «مسعود پزشکیان» حمایت نموده و ایشان را نامزد اصلح معرفی نمودند!

به گزارش سینماپرس، جمعی از وزرا، معاونان وزرا، روسای سازمانهای تابعه ‌و مدیران ستادی و استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیانیه ای با اعلام حمایت از نامزدی آقای دکتر مسعود پزشکیان، ادعا کردند بر این باور هستند که با پیروزی ایشان در انتخابات پیش‌رو و تغییر در نگرش‌های فرهنگی، «امید به ایجاد دولتی فرهنگی» رنگی واقعی به خود خواهد گرفت!

متن بیانیه بدین شرح است:

«به نام خداوند جان و خرد»

ملت آگاه و فرهنگ پرور ایران

در دنیای پیچیده امروز اگر بپذیریم دین همچنان هدایت‌گر بشر است، باید اذعان کنیم که گوهر آن به ویژه در سطح اجتماع، امری فرهنگی است و لازمه آن احترام به آزادی‌های اجتماعی و گسترش آگاهی عمومی است. از این منظر وظیفه دولت در جمهوری اسلامی ایران تشکیل دولتی با صبغه فرهنگی است، دولتی که بتواند در پیشبرد اهداف خود برقراری عدالت در همه زمینه‌ها را سرلوحه خویش قرار دهد و رشد و بالندگی فرهنگی را فراهم سازد.

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه ۱۴۰۳، رقابتی نسبتاً معنادار در جامعه ایجاد شده و شاهد توقعات روزافزون و انتظارات قابل اعتنایی به ویژه از سوی نسل جوان و نوخاسته هستیم.

ما جمعی از مدیران فرهنگی، هنری و رسانه‌ای کشور که در دولت‌های پیشین مسئولیت‌هایی را برعهده داشته‌ایم، با اعلام حمایت قاطع از نامزدی آقای دکتر مسعود پزشکیان، شخصیت فرزانه، مدیر و مدبر عمیقا باور داریم که با پیروزی ایشان در انتخابات پیش‌رو و تغییر در نگرش‌های فرهنگی، «امید به ایجاد دولتی فرهنگی» رنگی واقعی به خود خواهد گرفت و با فعال کردن ظرفیت‌های قانونی، امکان بهره‌مندی اقشار مختلف جامعه به‌خصوص جوانان و زنان این مرزوبوم، از حق آزادی و فعالیت‌های گسترده فرهنگی در امور رسانه‌ای، اطلاع‌رسانی، هنری و فرهنگی فراهم خواهد شد.

جالب آن است که در ادامه این بیانیه اسامی زیر با کارنامه های معلوم الحال و مدیریت‌های غیرقابل دفاع دیده می شود:

سید عطاالله مهاجرانی، احمد مسجدجامعی، علی جنتی، سیدرضا صالحی امیری، عبدالواحد موسوی لاری، مرتضی حاجی، علی ثقفی، ابوالقاسم خوشرو، سید محمد بهشتی، محمد معزالدین، مرتضی کاظمی، سید مجتبی حسینی، محمد مهدی حیدریان، محسن امین‌زاده، سید محمد صحفی، مهدی فریدزاده، محمد حسن پزشک به چشم می‌خورد!